Περίληψη:
Στις μέρες μας κρίνεται αναγκαίο να διερευνηθεί πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί την ποιότητα της διοίκησης μέσα στα πλαίσια του εκπαιδευτικού οργανισμού. Στη συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία με τίτλο «Διερεύνηση Αντίληψης Εκπαιδευτικών σε θέματα Διοίκησης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» γίνεται μια προσπάθεια αποκρυστάλλωσης των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα διοίκησης, προκειμένου να ληφθούν υπόψη για την εφαρμογή ενός συστήματος Ολικής Ποιότητας στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει πως αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί την ποιότητα μέσα στο σχολείο καθώς επίσης και το ρόλο που μπορεί να παίξει η διεύθυνση του σχολείου στην προώθηση και την εφαρμογή της ποιοτικής εκπαίδευσης. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν το ερωτηματολόγιο. Οι ερωτήσεις του ερωτηματολογίου χωρίζονται σε τρία μέρη, το πρώτο μέρος περιλαμβάνει ερωτήσεις με στοιχεία βιογραφικά και δημογραφικά στο δεύτερο μέρος ερωτήσεις που αφορούν την αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και το τρίτο μέρος αναφέρεται στο κλίμα και στις σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα στη σχολική μονάδα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως στις μέρες μας η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας δεν εφαρμόζεται και αυτό γιατί όπως συμπεραίνουμε από τα δεδομένα της έρευνας ένα μεγάλο ποσοστό των εκπαιδευτικών δεν έχει λάβει την κατάλληλη επιμόρφωση πάνω σε θέματα διοίκησης καθώς επίσης και το ανάλογο ενδιαφέρον για την ανάληψη διευθυντικού ρόλου είναι μειωμένο. Οι διαθέσιμοι πόροι και οι υποδομές δεν επαρκούν για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου. Από την άλλη πλευρά ενθαρρυντικό στοιχείο είναι το καλό κλίμα και οι σχέσεις συνεργασίας που αναπτύσσονται μέσα στη σχολική μονάδα.