Η πρόσφατη ενσωμάτωση του συστήματος αξιολόγησης που άρχισε να εφαρμόζεται στο δημόσιο τομέα επηρεάζει και τη λειτουργία της Εφορίας. Πλέον καθίσταται απαραίτητη η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των ηγετών των δημόσιων υπηρεσιών προκειμένου να βρεθούν τρόποι και μέσα επίτευξης καλύτερων αποτελεσμάτων τόσο για την ίδια την υπηρεσία όσο και για τα άτομα που την απαρτίζουν. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστεί η αποτελεσματική ηγετική συμπεριφορά σε μια υπηρεσία δημόσιας διοίκησης και συγκεκριμένα στην Εφορία. Στο πλαίσιο μελέτης του ζητήματος επιχειρείται με τη χρήση ερωτηματολογίου να εξεταστεί η αποτελεσματική ηγετική συμπεριφορά σε μια δημόσια υπηρεσία (Εφορία) παράλληλα με την αποδοτικότητα των εργαζομένων η οποία επιτυγχάνεται μέσω της άσκησης αποτελεσματικής ηγεσίας. Για το σκοπό αυτό ερωτήθηκαν εργαζόμενοι σε Εφορία της Βορείου Ελλάδος. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκε το Excel και το στατιστικό πρόγραμμα SPSS. Τα ευρήματα της εμπειρικής έρευνας οδηγούν σε συμπεράσματα σχετικά με την αποτελεσματική ηγετική συμπεριφορά και τη σχέση της με την απόδοση των εργαζομένων. Συγκεκριμένα, προκύπτει ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική και θετική σχέση μεταξύ της αποτελεσματικής ηγετικής συμπεριφοράς η οποία μετριέται μέσω της αποδοτικότητας του ίδιου του ηγέτη, και της ύπαρξης ενός οράματος του ηγέτη και της επακόλουθης μετάδοσής του προς τους υφισταμένους του ώστε οι τελευταίοι να κινητοποιηθούν, να αποκτήσουν δηλαδή κίνητρο, ώστε να προσπαθήσουν περισσότερο για καλύτερες και μεγαλύτερες αποδόσεις.
The recent integration of the rating system that has begun to be implemented in the public sector also affects the operation of the Tax Office. It is necessary to evaluate the effectiveness of public service leaders in order to find ways and means of achieving better results both for the service itself and its constituents. The purpose of this thesis is to examine the effective leadership behavior in a public administration service and specifically in the Tax Office. In the context of studying the chosen subject, a questionnaire attempts to examine effective leadership behavior in Tax Office alongside with employee efficiency, which is achieved through effective leadership. For this purpose, employees were surveyed at a tax office service in Northern Greece. For the analysis of the results, Excel and SPSS statistical program were used. The findings of empirical research lead to conclusions about effective leadership behavior and its relation to employee performance. In particular, it appears that there is a statistically significant and positive relationship between effective leadership behavior measured by the leader’s own efficiency and the vision of the leader and his subsequent transmission to try to achieve better and higher returns.