Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ως διαδικασία, στοχεύει στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων αγαθών και υπηρεσιών της εκπαίδευσης, του εκάστοτε εκπαιδευτικού οργανισμού κι αποτελεί αντικείμενο διαλόγου εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στην παρούσα έρευνα, διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών σχετικά με το θέμα, αντλήθηκαν χρήσιμες πληροφορίες, που συμβάλλουν στον δημόσιο διάλογο για την ανάγκη εισαγωγής διαδικασιών βελτίωσης της ποιότητας των εκπαιδευτικών οργανισμών. Το δείγμα της έρευνας ήταν 105 εκπαιδευτικοί σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Σερρών. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τις ελλιπείς γνώσεις των συμμετεχόντων για τη ΔΟΠ, ταυτόχρονα όμως, περιγράφουν μια εργασιακή κουλτούρα που άτυπα συμβαδίζει με τις αρχές της ΔΟΠ και παράλληλα την αναγνώριση ότι υπάρχει ανάγκη για εισαγωγή διαδικασιών βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
As a process, Total Quality Management (TQM) in primary education, aiming continuous service quality improvement the service quality provided by the organization and is a topic of interest and of continuous debate inside education community.
The main purpose of the present paper is to assess teachers’ attitudes of the Regional Unity of Serresupon their opinion. Useful information was collected, contributing to the public debate on the need to introduce quality improvement procedures for educational institutions. The sample consisted of 105 elementary school teachers in Serres. Findings highlight participants' incomplete knowledge of TQM.At the same time, results describe a working culture that informally complies with TQM’s principles while realizes the need of introducing process improvement actions in order to enhance services in primary education.