Στην παρούσα εργασία μελετήθηκαν οι απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τα πράσινα προϊόντα, τις πράσινες ετικέτες και την πράσινη αγροδιατροφική εφοδιαστική αλυσίδα. Σκοπός της εργασίας είναι η αποσαφήνιση εννοιών σχετικά με τα πράσινα προϊόντα και γενικότερα με την πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα και τα επιμέρους στοιχεία της, αλλά και η άντληση ορθών και αξιόπιστων αποτελεσμάτων από την πρωτογενή έρευνα που πραγματοποιήθηκε. Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων έγινε διεξαγωγή πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας. Κατά την πρωτογενή έρευνα, έγινε διανομή ερωτηματολογίων σε 50 καταναλωτές της Θεσσαλονίκης τα οποία έπειτα αναλύθηκαν, καταλήγοντας σε συμπεράσματα. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι ως προς το περιβάλλον, αλλά δεν έχουν γνώσεις πάνω στις πράσινες ετικέτες και τα πράσινα προϊόντα. Το γεγονός αυτό μας δείχνει έλλειψη ενημέρωσης από τους αρμόδιους φορείς. Παρ’ όλα αυτά, από την έρευνα φάνηκε πως οι καταναλωτές είναι θετικά προσκείμενοι ως προς τα πράσινα προϊόντα και γενικότερα ως προς τον πράσινο τρόπο ζωής. Η συνεισφορά της εργασίας αυτής σε θεωρητικό κομμάτι, είναι σημαντική καθώς αναλύθηκαν, επεξηγήθηκαν και αναφέρθηκαν έννοιες και παραδείγματα σχετικά με το θέμα.
This paper examined consumer’s opinion about green products, green labeling and green supply chain management. The purpose of the paper is not only to clarify meanings such as “green product” and green supply chain management overall, but also to provide reliable results of the study that has been conducted. In order to accomplish this purpose, 50 questionnaires were allocated to consumers of Thessaloniki city, analyzed and resulted in conclusions. The main findings of the study revealed that consumers are environmentally conscious, but are not aware of green labeling and green products. This fact may be caused by lack of information given by the government and competent bodies. However, consumers have a positive reaction when it comes to green products and green lifestyle and the main stumbling block for them is cost. The contribution of this paper in a theoretical basis is important, since definitions of the topic were clarified and analyzed and also valid examples were given.