Το θέμα της παρούσας έρευνας είναι η ικανοποίηση των εμπλεκομένων στους ποιοτικούς ελέγχους, που πραγματοποιούνται εντός του ΟΛΘ. Οι ποιοτικοί έλεγχοι είναι κομμάτι της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και διενεργούνται κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο κρίκος της αλυσίδας με τον οποίο ασχοληθήκαμε είναι των ποιοτικών ελέγχων κατά τη διακίνηση και αποθήκευση φορτίων στο λιμάνι, για εισαγωγή τους στην ελληνική αγορά ή εξαγωγή τους σε άλλες χώρες. Στην εργασία μας αναλύονται οι τύποι των φορτίων αλλά και ο τρόπος διαχείρισης τους μέχρι τη στιγμή του εκτελωνισμού τους και την αποχώρησή τους από τον ΟΛΘ. Για τη διεκπεραίωση της έρευνας συλλέξαμε στοιχεία για τους ποιοτικούς ελέγχους, μέσω συνεντεύξεων από τους διευθυντές των τμημάτων των ελέγχων και έπειτα διανέμαμε ερωτηματολόγια για να διερευνήσουμε την ικανοποίηση των εμπλεκομένων. Κύριος στόχος είναι η φανέρωση των ελλείψεων που υπήρχαν και οι η υπόδειξη πιθανών τρόπων αντιμετώπισης. Επίσης, διερευνήθηκε η γνώση που έχουν από το κάθε τμήμα για τους ποιοτικούς ελέγχους αλλά έγινε ταυτόχρονα και συλλογή άλλων χρήσιμων πληροφοριών. Τελικά καταφέραμε να συλλέξουμε απαντήσεις από έναν ικανοποιητικό αριθμό δείγματος, με τη βοήθεια των ερωτηματολογίων, και να επιβεβαιώσουμε τις περισσότερες από τις υποθέσεις μας, με κυριότερη το γεγονός ότι οι εκτελωνιστές έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για τους ποιοτικούς ελέγχους, ενώ οι ίδιοι οι πελάτες των εμπορευμάτων δεν έχουν. Από την άλλη πλευρά συναντήσαμε δυσκολίες, με κυριότερη, το γεγονός ότι το ερωτηματολόγιό μας δεν απαντήθηκε από τους εργαζόμενους του Χημείου. Επομένως σε μελλοντική έρευνα, προτείνουμε να γίνει διερεύνηση και των δικών τους απαντήσεων ώστε να υπάρχει ολοκληρωμένη εικόνα της ισχύουσας κατάστασης.
The subject of this research is the satisfaction of the people who are involved in Quality Controls which are carried out into ThPA. Quality Controls are part of Total Quality Management and are carried out along the entire supply chain. The main objective that we analyzed is Quality Controls when handling and storing cargoes in the port, importing them into the Greek market or exporting them to other countries. In our research we analyzed the types of loads but also the way they are handled until the time of their custom clearance and their departure from ThPA. In order to carry out the research, data on Quality Controls was collected through interviews by the heads of the Quality Controls departments and then questionnaires were distributed to investigate the satisfaction of the people who are involved. The main target was to be revealed the shortcomings that exist and after this we proposed ways of dealing with them. Moreover we explored the knowledge they have from each department about Quality Controls and also to collect other useful information. In the end, we managed to collect responses from a sufficient number of samples and we confirmed most of our assumptions, especially the main of them that customs clearers have the necessary knowledge of Quality Controls, while the customers of the goods themselves do not. On the other hand, we encountered difficulties, mainly because our questionnaire was not answered by Chemistry workers. Therefore, in a future research, we suggest that their answers will be collected and explored in order to have a complete picture of the current situation.