Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια η ποιότητα καθιερώνεται ως βασικό κριτήριο καταναλωτικής και επιχειρηματικής συμπεριφοράς. Οι καταναλωτές όλο και πιο πολύ ευαισθητοποιούνται απέναντι στην ποιότητα την οποία θεωρούν ως το σημαντικότερο κριτήριο για την προμήθεια των διαφόρων αγαθών και υπηρεσιών. Η ποιότητα αναγνωρίζεται πλέον ως ο σημαντικότερος παράγοντας και αποτελεί το κλειδί για το σχεδιασμό και τη δημιουργία καλύτερων και ανταγωνιστικών υπηρεσιών. Τόσο η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας όσο και το σύστημα διασφάλισης ποιότητας ISO 9000 αποτελούν σημαντικά εργαλεία στην προσπάθεια των επιχειρήσεων για ελαχιστοποίηση του κόστους παραγωγής και για παραγωγή προϊόντων υψηλού και σταθερού επιπέδου ποιότητας. Παρά το γεγονός ότι η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας εμφανίστηκε χρονικά πρώτη, η δεδομένη ανάγκη για παροχή διασφαλισμένων ποιοτικά προϊόντων και υπηρεσιών οδήγησε στην υιοθέτηση των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας .Συγκεκριμένα θα κατανοήσουμε τη διαφορά μεταξύ Πιστοποίησης και Διαπίστευσης καθώς θα επικεντρωθούμε ιδιαίτερα στα οφέλη και προβλήματα του ISO. Η παρούσα εργασία διερευνά τα αποτελέσματα που παρήχθησαν από την εγκατάσταση συστήματος ποιότητας σε 30 επιχειρήσεις στην περιοχή των Σερρών .Τέλος, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα όπου αντιλαμβάνεται κανείς την σπουδαιότητα της ποιότητας και τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν στην επιχείρηση ή τον οργανισμό που διαθέτει Πιστοποίηση.