Η πτυχιακή αυτή εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών της Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση τα Πληροφοριακά Συστήματα του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Καθώς πρόκειται για ένα πρόγραμμα σπουδών με βασικές κατευθύνσεις το Μάρκετινγκ και τα Πληροφοριακά Συστήματα δια μέσω της εξέλιξης των ψηφιακών μέσων στη σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας, το θέμα που επιλέχθηκε αφορά στις νέες τεχνολογίες και στο μάρκετινγκ εγγύτητας και τις δυνατότητες που παρουσιάζονται στην προσέγγιση των καταναλωτών.
Η εργασία μελετά την τεχνολογία του διαδικτύου των πραγμάτων (IoT) και πιο συγκεκριμένα το Μάρκετινγκ Εγγύτητας και τις προοπτικές αυτών στους χώρους εφαρμογής τους. Σκοπός ήταν, σε συνέχεια της αναλυτικής παρουσίασης της τεχνολογίας αυτής και του τρόπου που λειτουργεί, να εξεταστεί η δυνατότητα εισαγωγής της στο ελληνικό λιανικό εμπόριο.
Διαχέοντας ερωτηματολόγια σε δυνητικούς χρήστες, εξετάστηκε το ψηφιακό τους προφίλ, οι γνώσεις τους και οι απαιτήσεις τους όσον αφορά σε μια τέτοια τεχνολογία και την πρακτική εφαρμογή αυτής. Συγκεντρώθηκαν δεδομένα, στα οποία έγινε στατιστική επεξεργασία για την εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά τη χρήση της τεχνολογίας Internet of Things και Proximity Marketing στην Ελλάδα και την προετοιμασία των φορέων ενδιαφέροντος ούτως ώστε να επιτευχθεί μια αποδοτική είσοδος στην αγορά.
Εν κατακλείδι, παρότι η ενημέρωση γύρω από αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις είναι ελλιπής, είναι προφανές το έντονο ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και προνομιών της τεχνολογίας αυτής. Ολοκληρώνοντας αυτή τη μελέτη κατέστη σαφές πως η τεχνολογία του Μάρκετινγκ Εγγύτητας μέσω του Διαδικτύου των Πραγμάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα εργαλείο το οποίο έχει την δυνατότητα να επηρεάσει τόσο σε πληροφοριακό και επικοινωνιακό, όσο σε οικονομικό και στρατηγικό επίπεδο.
This diploma thesis was conducted within the framework of the postgraduate study program of the Business Administration focusing on Information Systems of the Technological Educational Institute of Central Macedonia. As it is a curriculum that focuses on Marketing and Information Systems through the development of digital media in the modern information society, the chosen subject is about new technologies and proximity marketing, and the potential for consumer approach.
The paper studies the technology of the Internet of Things (IoT) and more precisely Proximity Marketing and their prospects in their application areas. The aim was, following the detailed presentation of this technology and the way it works, to examine the possibility of introducing it into the Greek retail trade.
By disseminating questionnaires to potential users, their digital profile, knowledge and requirements regarding such technology and its practical application were examined. Data was collected and statistically processed to draw conclusions on the use of Internet of Things and Proximity Marketing technology in Greece and to prepare stakeholders for effective market entry.
To conclude, although the briefing about these technological developments is incomplete, the Greek market's keen interest in exploiting the capabilities and preferences of this technology is obvious. Concluding this study, it has become clear that the technology of Proximity Marketing through the Internet of Things can be used as a tool that has the capacity to affect both on information and communication, both on economic and strategic levels.