Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την διερεύνηση των επιπτώσεων που έχει η οικονομική κρίση στις αγοραστικές τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών στο διαδίκτυο. Για την υλοποίηση της μελέτης πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση και αντλήθηκαν πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία μέσα από διάφορες έρευνες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στο πρώτο μέρος της συγκεκριμένης μελέτης, αναλύονται οι βασικοί ορισμοί και περιγράφονται οι σημαντικότερες έννοιες αφενός του Διαδικτύου και αφετέρου του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στο δεύτερο μέρος της μελέτης, παρουσιάζεται η οικονομική κρίση ιστορικά, αναλύονται τα χαρακτηριστικά της, περιγράφονται οι κύριες κατηγορίες των καταναλωτών και δίνονται στοιχεία αναφορικά με το κατά πόσο οι αγοραστικές τους προτιμήσεις επηρεάζονται από την κρίση.
Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από τη μελέτη είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές, πριν ακόμα την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης, είχαν αλλάξει τον τρόπο σκέψης και της αγοραστικής τους συμπεριφοράς, ενώ με την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης δημιούργησαν έναν αγοραστικό χαρακτήρα ολιγοδάπανο και πιο υπεύθυνο. Αυτή η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά, η οποία προέκυψε λόγω της οικονομικής κρίσης, οδήγησε τους Έλληνες χρήστες σε αυξητικές αγοραστικές τάσεις στο Διαδίκτυο.
The aim of this study is to investigate the impact of the financial crisis on the shopping trends of Greek consumers on the internet. The study was conducted based on a literature review and at the same time information and statistics were used based on several research studies from Greece as well as from other countries.
In the first part of the specific study, basic definitions and the most important concepts for both Internet and e-commerce are analyzed. In the second part of the study, the history of financial crisis and its characteristics are presented, the main categories of consumers are described and important information are given regarding whether their purchasing preferences are influenced by the crisis.
The most important conclusions of the specific study are the following: Greek consumers, even before the onset of the financial crisis, had already changed their way of thinking and consumer behavior, while during the financial crisis they created more inexpensive and responsible buying patterns. This specific shift in their consumer behavior, caused by the crisis, led Greek internet users to increase their purchases from the internet.