Η ποιότητα των τροφίμων και ειδικότερα η καλή ποιότητα είναι ένα καίριο ζήτημα καθώς αυτό είναι που επιθυμούν να λαμβάνουν οι καταναλωτές. Η παρούσα ερευνητική εργασία είναι αποτέλεσμα μιας αναλυτικής μελέτης και καταγραφής πληροφοριών που σχετίζονται με την ποιότητα και πιο συγκεκριμένα με την Εφαρμογή του Προτύπου ISO 22000:2005 σε Εφοδιαστική Αλυσίδα Τροφίμων. Τα ερευνητικά δεδομένα συλλέχθηκαν συνολικά από 80 άτομα, και πιο αναλυτικά από 30 εργαζόμενους, εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο της πτηνοτροφίας και από 50 καταναλωτές προϊόντων της συγκεκριμένης εταιρείας. Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι να φανεί κατά πόσο η εφαρμογή και η συμμόρφωση στις απαιτήσεις ενός τέτοιου προτύπου πιστοποίησης μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα των προϊόντων και να προσελκύσει τους καταναλωτές. Η μεθοδολογία έρευνας που χρησιμοποιήθηκε για τη συγγραφή αυτής της εργασίας είναι η συλλογή πληροφοριών από βιβλία σχετικά με τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και το ISO, από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων μέσω μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο καθώς και από τα αποτελέσματα που προέκυψαν ύστερα από εμπειρική έρευνα, με τη διάθεση ερωτηματολογίων προς τους εργαζομένους αλλά και τους πελάτες της επιχείρησης που μελετήθηκε. Τέλος, η κύρια συνεισφορά της εργασίας αυτής είναι η επιβεβαίωση της ύπαρξης οφελών προς τις επιχειρήσεις από την εφαρμογή ενός προτύπου πιστοποίησης παρά το κόστος του και τυχόν δυσκολίες προσαρμογής σε αυτό.
The quality of food and in particular the good quality is an important issue since this is what the comsumers expect to receive. This thesis is the result of a detailed study and listing of information related to quality and more specifically to the application of the ISO 22000: 2005 standard to a food supply chain. The research data was collected from a total of 80 people, 30 of which were employees, active in the poultry industry, and 50 were consumers of this company's products. The main objective of this thesis is to show to which extend the application and compliance to the requirements of such a standard of certification is able to improve the quality of the products and attract consumers. The method of research used to compile this thesis was to collect information from books on Total Quality Management and on the ISO, from online databases through search engines on the Internet, as well as from results obtained through empirical research, questionnaires to the employees and also the clients of the company being studied. Finally, the main contribution of this thesis is that it confirms that there are advantages for businesses from this application of an ISO standard desite the cost and any difficulties adapting to it.