Due to nowadays extreme pace of technological evolution, the presence of the Internet of Things (IoT) is already a reality. It concerns the innovative technology that supports ‘smart’ objects and devices to be connected to networks with enabled sensors and actuators, and communicate with people and other objects too, the appliances of which can influence various aspects of everyday life and can be proved important for businesses that want to provide enhanced products or services.
Regarding the purpose of current study, it analyzes the influence of the IoT in Greek hotel industry in particular. Setting its main research issues examines the effectiveness of IoT functionalities on hotel’s services from customer’s perspective. That is, Iot is considered to be used effectively if guests recognize its value that is added to hotels enhanced services. Obviously, this value creation results in more increased customer satisfaction levels and consequently the hotel achieves to gain more profits and is led to competitive advantage.
So, based on the Resource-based View (RBV) model and the main activities of hotel’s value chain that can add value mostly to hotels services, a survey is conducted in order to investigate how guests evaluate the various IoT functionalities applied in a hotel, and additionally, if they can think of these functionalities as motivating factors towards choosing such a hotel instead of competitive ones. 147 respondents from various age groups participate in the specific survey placed in Greek hotel industry reality.
In conclusion, after analyzing the results of the particular survey, that refer to guests concerns about hotel’s effective IoT utilization, the research ends up that when IoT is applied in a hotel, it can be leaded to add value to the provided services and as a consequence to achieve competitive advantage against its competitors.
Εξαιτίας του σημερινού εξαιρετικού ρυθμού της τεχνολογικής εξέλιξης, η παρουσία του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΔτΠ) είναι ήδη πραγματικότητα. Συγκεκριμένα αφορά την καινοτόμο τεχνολογία που υποστηρίζει ‘έξυπνα’ αντικείμενα και συσκευές, συνδεδεμένα σε δίκτυα με ενσωματωμένους αισθητήρες και ενεργοποιητές που επικοινωνούν με ανθρώπους όπως επίσης και με άλλα αντικείμενα, οι εφαρμογές της οποίας μπορούν να επηρεάσουν διάφορες πτυχές της καθημερινής ζωής και να αποδειχθούν σημαντικές για τις επιχειρήσεις που θέλουν να προσφέρουν καλύτερης ποιότητας προϊόντα ή υπηρεσίες.
Σχετικά με τον σκοπό της τρέχουσας μελέτης, αυτός είναι να αναλύσει την επιρροή του ΔτΠ συγκεκριμένα στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο. Θέτοντας τα βασικά ζητήματα της έρευνας, εξετάζεται η αποτελεσματικότητα του ΔτΠ στις διάφορες υπηρεσίες των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από την οπτική του πελάτη. Αυτό σημαίνει ότι το ΔτΠ θεωρείται ότι χρησιμοποιείται αποτελεσματικά αν οι πελάτες ενός ξενοδοχείου αναγνωρίζουν την αξία που προστίθεται στις βελτιωμένες υπηρεσίες που αυτό παρέχει. Φυσικά, η δημιουργία αυτή της επιπλέον αξίας έχει ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη αύξηση στα επίπεδα ικανοποίησης του πελάτη, και συνεπώς το ξενοδοχείο επιτυγχάνει περισσότερα κέρδη και μπορεί να οδηγηθεί σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Επομένως, βασισμένη στις θεωρίες του μοντέλου Resource-based View (RBV) και της αλυσίδας αξίας με τους πιο σημαντικούς πόρους και τις κυριότερες δραστηριότητες που προσθέτουν την περισσότερη αξία στις υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου, διεξάγεται έρευνα για να ανακαλύψει το πως αξιολογούν οι πελάτες τις διάφορες λειτουργίες του ΔτΠ που μπορούν να εφαρμοστούν στα ξενοδοχεία. Επιπρόσθετα, ερευνάται εάν οι πελάτες θεωρούν αυτές τις λειτουργίες ως κινητήριο παράγοντα στο να επιλέξουν ένα ξενοδοχείο που τις εμπεριέχει αντί των ανταγωνιστών του. Στη συγκεκριμένη έρευνα που λαμβάνει χώρα στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία συμμετέχουν 147 άτομα από διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Ολοκληρώνοντας, μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης έρευνας, που αφορά τις απόψεις των πελατών των ξενοδοχείων σχετικά με την αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνολογίας ΔτΠ, η έρευνα καταλήγει στο ότι όταν αυτή εφαρμόζεται σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση, μπορεί να οδηγήσει την επιχείρηση στο να προσθέσει αξία στις προσφερόμενες υπηρεσίες της και ως αποτέλεσμα, να επιτύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της.