Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η παρουσίαση και ανάλυση των βασικών εννοιών της νευροεπιστήμης και το πλαίσιο μελέτης και έρευνάς της, δηλαδή την ανάπτυξη, δομή και λειτουργία του νευρικού μας συστήματος. Επίσης θα αναλύσουμε τη σύνδεσή της με το μάρκετινγκ και πως ο συνδυασμός αυτών των δύο μπορεί να επηρεάσει το καταναλωτικό κοινό.
Αρχικά θα γίνει μια ιστορική αναδρομή του όρου “νευροεπιστήμη”. Θα αναλυθεί με απλό και κατανοητό τρόπο η δομή του ανθρώπινου εγκεφάλου, συγκεκριμένα του κεντρικού νευρικού μας συστήματος, καθώς και το μοντέλο του “τριπλού” εγκεφάλου. Θα μιλήσουμε για τα 6 ερεθίσματα που επηρεάζουν τον καταναλωτή με βάση το μοντέλου του “τριπλού” εγκεφάλου.
Στη συνέχεια θα αναλύσουμε τις μεθόδους εγκεφαλικής δραστηριότητας, νευρομετρικές και βιομετρικές, καθώς και τα πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα της κάθε μίας. Θα εστιάσουμε στη Λειτουργική Απεικόνιση Μαγνητικής Αντήχησης (fMRI), καθώς αποτελεί την ως επί των πλείστον χρησιμοποιούμενη μέθοδο στον τομέα του νευρομάρκετινγκ.
Θα αναφερθούν οι ρίζες του νευρομάρκετινγκ, η ανάπτυξή του με την πάροδο του χρόνου και το πως αυτό “επικοινωνεί” απευθείας με τον εγκέφαλο του καταναλωτή, με τη βοήθεια της νευροεπιστήμης. Επίσης θα δούμε και θα αναλύσουμε τα ευρήματα των ερευνών συμπεριφοράς των καταναλωτών μέσα από διάφορα πειράματα που διεξάχθηκαν.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε ήταν διερευνητικού χαρακτήρα και πρωτογενής. Η μεθοδολογία έρευνας που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή δεδομένων ήταν ποσοτική και με τη χρήση ερωτηματολογίου. Ο σκοπός της ήταν η μέτρηση της επιρροής που ασκεί το νευρομάρκετινγκ στις αγοραστικές αποφάσεις και καταναλωτικές προτιμήσεις των καταναλωτών.