Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να εξετάσει τη χρήση του Instagram από ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις. Η μεθοδολογία της έρευνας βασίστηκε στην μηνιαία παρακολούθηση των κινήσεων 50 ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων, όσον αφορά την παρουσία τους στο Instagram. Οι τρεις κύριοι δείκτες που αναλύθηκαν είναι ο συνολικός αριθμός των οπαδών (followers), οι ακολουθούμενοι (following) και ο αριθμός των αναρτήσεων (posts) που πραγματοποίησαν οι λογαριασμοί των επιχειρήσεων. Οι δείκτες αυτοί καταγράφηκαν στην αρχή (01/05/2017) και στο τέλος (01/06/2017) της έρευνας και η σύγκρισή τους παρέχει ένδειξη της ανάπτυξης (growth) και της δραστηριότητας του εκάστοτε λογαριασμού. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις του δείγματος προσπαθούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των ακολούθων τους και να ενημερώνουν συχνά το προφίλ τους, καθώς και να τους προσφέρουν μια ποικιλία φωτογραφιών, βίντεο και πληροφοριών σχετικά με τις εκδηλώσεις και τα προϊόντα τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο αριθμός των likes δεν εξαρτάται από τον αριθμό των οπαδών, αφού οι επιχειρήσεις με το μεγαλύτερο αριθμό οπαδών, δεν έχουν ούτε τα περισσότερα likes στις φωτογραφίες, ούτε τα περισσότερα posts. Τέλος, το Instagram είναι μια ισχυρή εφαρμογή κοινωνικών μέσων που μπορεί να χρησιμεύσει ως ένας άλλος δίαυλος παροχής πληροφοριών.