Η εργασία επικεντρώθηκε στην υλοποίηση ενός περιβάλλοντος ηλεκτρονικής μάθησης για την υποστήριξη της εκπαίδευσης από απόσταση δύο κατηγοριών μαθητών, αυτών με προβλήματα όρασης (τυφλοί - αμβλύωπες) και ακοής (κωφοί - βαρήκοοι) αντίστοιχα. Τίτλος της εργασίας είναι «Ανάπτυξη μιας ασύγχρονης πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης για μαθητές με αναπηρία». Την πλατφόρμα την ονομάσαμε specialEDU και σε αυτή έχουμε δομήσει και εισάγει το εκπαιδευτικό υλικό που διδάσκεται στην Α’ γυμνασίου με τη διαφορά όμως πως το προσεγγίσαμε με κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους ώστε να γίνει πιο ευχάριστο και κατανοητό από τους μαθητές. Όπως προαναφέραμε η ομάδα στόχος μας ήταν μαθητές της Α’ γυμνασίου και με τη βοήθεια εκπαιδευτικών βιντεοσκοπήσαμε κάποια τα μαθήματα τα οποία τα χωρίσαμε σε ενότητες. Η κάθε ενότητα αποτελείται από ασκήσεις, έγγραφα σε μορφή word για την ανάγνωση από τον αναγνώστη οθόνης, φωτογραφίες, εργασίες και διάφορα links ανάλογα με το μάθημα ώστε να μπορεί ο μαθητής να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος που διδάσκεται. Η επιλογή των μαθημάτων έγινε αρχικά μέσα από συζητήσεις που είχαμε με καθηγητές που διδάσκουν στην ομάδα στόχου ενημερώνοντας μας ποια μαθήματα έχουν ενδιαφέρον. Και ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι οι ήταν αδύνατο να βρούμε εκπαιδευτικούς με αναπηρία που να ανήκουν σε διάφορες ειδικότητες. Ειδικότερα αναφερόμαστε στην περίπτωση των κωφών όπου ανήκουν εκπαιδευτικοί μας(φιλόλογοι - δάσκαλοι). Τα συμπεράσματα που βγήκαν από την ενασχόληση μας αλλά και την επαφή μας με τις δύο αναπηρίες ήταν παραπάνω από θετικά. Οι εκπαιδευτικοί μίλησαν για μια νέα εποχή στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα και το ενδιαφέρον να ασχοληθούν και στο σπίτι με τα μαθήματα που είναι λιγότερο δυνατοί. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε η πλατφόρμα να αντικαταστήσει την σπουδαιότητα και τη σημασία του σχολείου. Όμως δύο σκέψεις ήταν αυτές που κυριάρχησαν στο μυαλό μας κατά τη δημιουργία της πλατφόρμας και νομίζουμε ότι ήταν υπεύθυνες για την επιτυχία και την θερμή ανταπόκριση του έργου μας. Αρχικά η δυσκολία που υπάρχει στην άμεση κάλυψη από την αρχή του σχολικού έτους με εκπαιδευτικούς και τη γεωγραφική δομή που έχει η χώρα μας με τα πολλά νησιά και τα ορεινά μέρη που δυσκολεύει πολλούς μαθητές να μετακινούνται καθημερινά στα ειδικά σχολεία. Πιστεύουμε ότι μια τέτοια πλατφόρμα θα ήταν χρήσιμη και ωφέλιμη για τους μαθητές, για τους καθηγητές, για τους γονείς αλλά και για την κοινωνία γενικότερα.
The thesis focused on the implementation of an e-learning environment to support the distance-learning education of students with visual problems (the blind) and hearing problems (the deaf) respectively. The title of the thesis is “The Development of an asynchronous e-learning platform for
students with disabilities.” The platform is called “specialEDU” and it is on this that we have structured and introduced the educational material that is taught in the first year of Junior High School. The educational material was approached using appropriate educational methods so that it becomes more enjoyable and comprehensible for the students. As mentioned above, our target group was Junior High School students and with the aid of some teachers we videotaped some lessons that had been divided into units. Each unit consists of some exercises documented in Word format, photos, videos and various links depending on the course so that the students are able to have a complete picture of the subject being taught. The choice of the subjects was initially decided upon through discussions that we had with teachers who teach the target group, informing us which subjects are of interest to their students. Another important factor is the fact that it was impossible to find disabled teachers who have majored at university in these subjects. In particular, we refer to philologistsliterature teachers in the faculty of education. The conclusions that were drawn from our work and from our contact with these two disabilities were more than positive. Teachers talked about a new era in the field of education. Students will have the opportunity and the interest to follow further lessons from home in the subjects that they are weak in. Under no circumstances, though, do we want the platform to replace the importance and significance of school. However, there were two thoughts that dominated our minds during the formulation of the platform and we think they were responsible for the success and warm response of our work. First of all, the difficulty that exists in the immediate placement of teachers at the beginning of the school year and the geographic structure of our country with its islands and mountainous regions which makes it difficult for many students to travel daily to special schools. We believe such a platform would be useful and beneficial not only to students, teachers and parents but also to society in general.