Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας, πέρα από το θεωρητική και τη βιβλιογραφική προσέγγιση, είναι η διερεύνηση της στάσης των καταναλωτών απέναντι στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ηλεκτρονικές αγορές. Επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα και προτιμήθηκε τα ερωτηματολόγια να συμπληρωθούν από τους ίδιους τους ερευνητές την ώρα που θα απαντώνται οι ερωτήσεις. Κρίθηκε σκόπιμη η χρησιμοποίηση ενός ημιδομημένου ερωτηματολογίου, με συνδυασμό κλειστών και μερικώς κλειστών ερωτήσεων. Το δείγμα αποτελείται από πολίτες-καταναλωτές όλων των ηλικιακών Μοναδικό κριτήριο, ο ερωτωμένος να είναι άνω των 18 ετών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τους μήνες Μάιο-Ιούλιο 2016, σε τυχαίους πολίτες-καταναλωτές της Θάσου και της Ηγουμενίτσας. Από τα αποτελέσματα, οι λόγοι για τους οποίους οι ερωτηθέντες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο είναι κυρίως λόγοι ψυχαγωγίας/διασκέδασης. και οι περισσότεροι ξοδεύουν ημερησίως στο διαδίκτυο 3-6 ώρες. Για να πληρώσουν τις αγορές τους, προτιμούν περισσότερο την αντικαταβολή, η πλειοψηφία δεν έχει πέσει θύμα απάτης ποτέ, ενώ πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό αλλάζει τους προσωπικούς κωδικούς στα διάφορα e-shops μια φορά το χρόνο. Τέλος, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος ελέγχει τους λογαριασμούς, πάντα, μετά από τις διαδικτυακές αγορές, ώστε να βεβαιωθεί ότι οι αγορές καταγράφηκαν σωστά. Συμπερασματικά, το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι ηλεκτρονικές αγορές είναι πολύ διαδεδομένα και χρησιμοποιούνται ευρέως, όμως πάντα υπάρχει και θα υπάρχει επιφύλαξη και φόβος για τυχόν απάτες ή μή νόμιμη χρήση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών.