Περίληψη:
Υπάρχει η εντύπωση ότι το ξενοδοχείο είναι μια εύκολη επιχείρηση. Πιστεύουν ότι αποτελεί μια ακίνδυνη επένδυση επειδή έχει εκτεταμένη πάγια υποδομή και ο επιχειρηματίας μπορεί να αναπαυτεί στην ασφάλεια της ακίνητης περιουσίας.
Η πραγματικότητα όμως είναι ακριβός αντίθετη. Το ξενοδοχείο είναι μια επιχείρηση με πολύμορφο και ευπαθές προϊόν που απαιτεί άριστη γνώση του αντικειμένου για να επέλθουν κέρδη. Δεν είναι τυχαία ότι πολλά ξενοδοχεία σήμερα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα επιβίωσης.
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της εποχής μας λειτουργούν σε ένα περιβάλλον που εξελίσσεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα και καλούνται να ικανοποιούν τις όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις τις πελατείας τους. Η οργάνωση και η διοίκηση των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, για να εξασφαλίζει την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα τους, πρέπει να αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία και να λειτουργεί με ευαισθησία απέναντι στον ανθρώπινο παράγοντα και περιβάλλον.
Η εργασία αυτή προσφέρει ένα σύνολο αναλύσεων και τεχνικών συστημάτων που μπορούν να εξοπλίσουν ένα σύγχρονο ξενοδοχείο, έτσι ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Παρουσιάζει αναλύσεις σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης που μπορούν να υπηρετήσουν το ξενοδοχείο, σκιαγραφεί τον τρόπο λειτουργίας της ξενοδοχειακής επιχείρησης και των επιμέρους τμημάτων.
Η εργασία αποτελείται από πέντε κεφάλαια. Το πρώτο παρουσιάζει τον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Το δεύτερο και το τρίτο κεφάλαιο ασχολούνται με την οργάνωση της ξενοδοχειακής μονάδας. Αναφέρεται τόσο στη διοίκηση μιας ξενοδοχειακής μονάδας, καθώς και στη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων. Το τέταρτο κεφάλαιο η διαχείριση δωματίων και τα τμήματα τροφίμων και ποτών. Τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο αναφέρετε, στις επιδράσεις τις οικονομικής κρίσης στον ελληνικό τουρισμό.
Γενικότερα θα μπορούσα με να πούμε ότι τα ξενοδοχεία μοιάζουν σα μια μικρογραφία τη κοινωνίας, γιατί αποτελούνται από μια ομάδα ανθρώπων, στην οποία εμφανίζεται ο καταμερισμός εργασίας και ευθυνών καθώς και η ιεραρχική διαβάθμιση των θέσεων εργασίας.