Περίληψη:
Το μεταδιδόμενο ή αλλιώς ιογενές μάρκετινγκ, παρόλο που είναι απλό στην ιδέα κατά την εφαρμογή του είναι αρκετά πολύπλοκο. Η βάση του προέρχεται από την παλαιότερη μέθοδο διάδοσης πληροφοριών από στόμα σε στόμα και κυρίως από την αντίληψη ότι οι χρήστες κάτι που τους άρεσε θα το διαδώσουν γρήγορα. Το ιογενές μάρκετινγκ ασχολείται με τις τεχνικές, οι οποίες με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων προσπαθούν να αυξήσουν τη γνωριμία μιας μάρκας. Δηλαδή, προσπαθεί να μετατρέψει τους ίδιους τους πελάτες, σε διαφημιστές μια υπηρεσίας ή ενός προϊόντος. Σήμερα, πολλές είναι οι επιχειρήσεις που κάνουν χρήση του ιογενούς μάρκετινγκ για τη γρηγορότερη προώθηση των προϊόντων τους. Το συγκεκριμένο είδος μάρκετινγκ, αποτελεί ένα νέο τρόπο προώθησης προϊόντων, ο οποίος με έξυπνο τρόπο είτε με τη χρήση κωμικών χαρακτηριστικών ή έξυπνων “ανακαλύψεων” προσελκύει τους πελάτες στην αγορά του προϊόντος. Η παρούσα εργασία στόχο έχει τη μελέτη του viralmarketing και των καταστημάτων λιανικής πώλησης του μέλλοντος. Θωρείται δηλαδή, ότι οι επιχειρήσεις αυτές αντανακλούν την πραγματικότητα, καθώς οι περισσότερες έχουν προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο. Η μεθοδολογία που ακολουθείται για την επίτευξη του προαναφερόμενου σκοπού της εργασίας είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Μελετώντας τη βιβλιογραφία και κάνοντας χρήση μελετών περίπτωσης παρουσιάζονται διάφορα παραδείγματα γνωστών επιχειρήσεων που μέσα από τους διάφορους λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων έχουν καταφέρει να γίνουν viral.