Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής επιχειρείται η αποτύπωση των χαρακτηριστικών του προσωπικού του τμήματος εσωτερικού ελέγχου, της αποτελεσματικότητας του οργανογράμματος και του σκοπού της πραγματοποίησης του εσωτερικού ελέγχου στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο της Ελλάδος, έτσι ώστε να αξιολογηθεί συνολικά ο εσωτερικός έλεγχος των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Αρχικά, παρατίθενται οι ορισμοί και τα είδη του εσωτερικού ελέγχου και περιγράφεται συνοπτικά το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο του εσωτερικού ελέγχου στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Έπειτα, αναλύεται η διαδικασία ελέγχου των σημαντικότερων τραπεζικών συναλλαγών και γίνεται μία εκτενής βιβλιογραφική επισκόπηση προγενέστερων ερευνών. Στη συνέχεια, περιγράφεται το δείγμα, το ερωτηματολόγιο και η μεθοδολογία της παρούσας έρευνας και γίνεται η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της και η συσχέτιση των πιο κρίσιμων σημείων. Τέλος, το συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι ο εσωτερικός έλεγχος εφαρμόζεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο από τα καταστήματα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου Ελλάδος και είναι αποτελεσματικός, εντούτοις διαφαίνονται περιθώρια βελτίωσης.
In this study the facial features of the internal audit department, the effectiveness of the organizational structure and the purpose of carrying out the internal audit of Hellenic Postbank are captured, in order to assess the overall internal control of financial Institutions. First, basic definitions and types of internal control are stated and the Greek institutional framework for internal controls on bank sector is given. Secondly, an analysis of the process control of major banking transactions and an extensive literature review of previous research are stated. Furthermore, the research sample is analyzed, as well as, the research methodology and the questionnaire and the extraction and evaluation of questionnaires' results are discussed. Finally, the conclusion is that the internal control is applied at a very satisfactory level and is effective at the Hellenic Postbank, however, there is perspective for improvement.