Η εκπαιδευτική ηγεσία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών μονάδων, την ποιότητα της οργάνωσης και της λειτουργίας τους και τη μάθηση των μαθητών. Τα τελευταία χρόνια, που η κοινωνία απαιτεί πιο αποτελεσματική και αποδοτική εκπαίδευση, το μοντέλο Διευθυντή – Ηγέτη εκπαιδευτικής μονάδας άρχισε να αποτελεί αντικείμενο έρευνας και μελέτης. Σ’ αυτά τα πλαίσια, η παρούσα μελέτη εστιάζεται στην προσπάθεια διερεύνησης των απόψεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών για το ηγετικό προφίλ του διευθυντή. Για να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία που συγκεντρώθηκαν με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου σ’ ένα ερευνητικό δείγμα 143 εκπαιδευτικών. Η στατιστική ανάλυση έγινε με το πρόγραμμα SPSS και κατέδειξε ευρήματα όπως την ελλιπή επιμόρφωση σε θέματα διοίκησης, τον υψηλό βαθμό ευχαρίστησης από το επάγγελμά τους, την ενθάρρυνσή τους από τον διευθυντή αλλά και την παρακίνησή τους για να διευρύνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, την συνάφεια του επαγγέλματος με την ιδιοσυγκρασία τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την ανάγκη για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που θέλουν να διεκδικήσουν και να καταλάβουν θέση στελέχους, σε θέματα που αφορούν την διοίκηση.
Educational leadership plays a major role in the effectiveness of educational units, the quality and function of the organization and the students’ learning. During the last few years, society demands more effective and efficient education, so the ‘head-master-leader’ model has become the subject of research and study. According to that context, the present study focuses on the effort to broaden the Secondary Education Teachers views in the Municipality of Serres, concerning the leading profile of the headmaster. Evidence collected, using the questionnaire method in a research sample of 143 teachers, was used to achieve this goal. Statistical analysis through the SSPS programme showed findings such as lack of management training, a great extent of content deriving from their job along with the headmaster’s encouragement, as well as teachers’ urge to broaden their knowledge and skills, along the connection between their job and personal disposition. The results of the research profoundly show the need for further training of teachers who want to claim and occupy an executive position in matters concerning management.