Η Κοινωνία της Πληροφορίας και οι Νέες Τεχνολογίες, εισάγουν νέα δεδομένα σε πολλούς τομείς της σύγχρονης πραγματικότητας. Εκπαίδευση και Διοίκηση καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, προκειμένου να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες στήριξης της εκπαίδευσης και να διεκπεραιώσουν αποτελεσματικότερα το διοικητικό έργο. Η σημερινή πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από την διείσδυση των Τ.Π.Ε στο χώρο της εκπαίδευσης, είτε με τη μορφή υποστήριξης της διδασκαλίας, είτε με την εισαγωγή καινοτόμων δράσεων. Σε ένα τέτοιο διαμορφωμένο περιβάλλον, παρουσιάζει ενδιαφέρον όχι μόνο η διαπίστωση για το ρόλο των Τ.Π.Ε στη διδασκαλία, αλλά και η διερεύνηση της χρήσης τους στη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Δεξιότητες διαχείρισης του υπολογιστή και χρήσης γενικότερων εφαρμογών μηχανοργάνωσης της σχολικής μονάδας, κατέχονται από τους διευθυντές σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ δεξιότητες προγραμματισμού δεν είναι ιδιαιτέρως αναπτυγμένες. Η αποδοχή των ΤΠΕ ως εργαλείο διοίκησης είναι σχεδόν καθολική και αντίστοιχο είναι το ποσοστό των διευθυντών που συμμετείχαν σε προγράμματα επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες και αυτό που πιστεύει πως ο προγραμματισμός από το ΥΠΕΠΘ συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση των ΤΠΕ. Η ηλικία των διευθυντών, το είδος του σχολείου και η στάση απέναντι στους υπολογιστές δεν επηρεάζει το βαθμό χρήσης των Η/Υ ως εργαλείο διοίκησης. Μικρή διαφοροποίηση προέρχεται από τον παράγοντα φύλλο.
Both information society and new technologies, introduce new procedures to many sectors in the present day. Education as well as School administration are obliged to be harmonized with new data by adopting new technological applications in order to upgrade supporting services for education as well as to carry out administrational activities efficiently. In addition every single citizen of the old continent, should possesses useful skills for life and work in the current as well in the future information society. That was the conclusion of European Council which took place in Lisbon (March 2000) . Diffusing the modern tools of knowledge and communication to young people, through educational procedure is the key to make them able to cope with any developments. Today’s reality is marked by the penetration of ICT in education, either as a support- teaching tool or as introducing innovative actions. In this particular environment, it is interesting to discover the teaching role of ICT and moreover to explore their usage in school administration as well.