Περίληψη:
Καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με οικονομικά αδιέξοδα, θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στην οργάνωση και τον έλεγχο των δαπανών κάθε είδους, της επιχείρησης διατηρώντας ανέπαφο το εμπορευόμενο προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχεται στον καταναλωτή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, ανάμεσα σε άλλα, με τον περιορισμό του Bullwhip effect. Η παρούσα εργασία αφορά στην μελέτη και ανάλυση του φαινομένου Bullwhip και στην παρατήρηση δημιουργίας του σε μια εφοδιαστική αλυσίδα μέσω ενός μοντέλου προσομοίωσης και συνάμα εκπαιδευτικού παιγνίου, γνωστό ως «Beer Game». Αρχικά παρουσιάζεται η ιστορική αναδρομή στις πιο σχετικές έρευνες που έχουν δημοσιευθεί από την εμφάνιση του φαινομένου μέχρι τώρα. Πιο συγκεκριμένα γίνεται πλήρης ανάλυση του φαινομένου διακύμανσης της ζήτησης. Στη συνέχεια αναλύεται, το λογισμικό «Beer Game» με τη βοήθεια του οποίου πραγματοποιήθηκε η παρούσα έρευνα, ως προς τον τρόπο διεξαγωγής της έρευνας και των κανόνων που ισχύουν σε κάθε κύκλο παιχνιδιού. Στη συνέχεια δίνονται τα αποτελέσματα των δύο κύκλων παιχνιδιού «Beer Game». Στον πρώτο κύκλο χωρίς καμία επικοινωνία των συμμετεχόντων μεταξύ τους ενώ στον δεύτερο με ελεύθερη επικοινωνία σε πρώτο χρόνο. Για την αντικειμενικότερη έκβαση των αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων δόθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανάπτυξης μετά το τέλος κάθε κύκλου. Τέλος έγινε σχολιασμός και σύγκριση των αποτελεσμάτων. Σαν αποτέλεσμα της έρευνας επιβεβαιώθηκε η ανάγκη διάχυσης πληροφορίας μέσα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τον περιορισμό του φαινομένου και των γενικότερων αποτελεσμάτων που φέρει ενώ επιβεβαιώθηκε η χρησιμότητα του Beer Game σαν εκπαιδευτικό εργαλείο σε σπουδαστές ή ακόμη και σε πραγματικές αλυσίδες εφοδιασμού.