Μελέτη και ανάλυση του φαινομένου Bullwhip μέσα από το εκπαιδευτικό παίγνιο Beer Game

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Φωλίνας, Δημήτριος
dc.contributor.advisor Μαλαμάκης, Απόστολος
dc.contributor.author Μαντούση, Ελευθερία
dc.date.accessioned 2015-09-21T15:38:52Z
dc.date.available 2015-09-21T15:38:52Z
dc.date.issued 2013-12
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/1889
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με οικονομικά αδιέξοδα, θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στην οργάνωση και τον έλεγχο των δαπανών κάθε είδους, της επιχείρησης διατηρώντας ανέπαφο το εμπορευόμενο προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχεται στον καταναλωτή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, ανάμεσα σε άλλα, με τον περιορισμό του Bullwhip effect. Η παρούσα εργασία αφορά στην μελέτη και ανάλυση του φαινομένου Bullwhip και στην παρατήρηση δημιουργίας του σε μια εφοδιαστική αλυσίδα μέσω ενός μοντέλου προσομοίωσης και συνάμα εκπαιδευτικού παιγνίου, γνωστό ως «Beer Game». Αρχικά παρουσιάζεται η ιστορική αναδρομή στις πιο σχετικές έρευνες που έχουν δημοσιευθεί από την εμφάνιση του φαινομένου μέχρι τώρα. Πιο συγκεκριμένα γίνεται πλήρης ανάλυση του φαινομένου διακύμανσης της ζήτησης. Στη συνέχεια αναλύεται, το λογισμικό «Beer Game» με τη βοήθεια του οποίου πραγματοποιήθηκε η παρούσα έρευνα, ως προς τον τρόπο διεξαγωγής της έρευνας και των κανόνων που ισχύουν σε κάθε κύκλο παιχνιδιού. Στη συνέχεια δίνονται τα αποτελέσματα των δύο κύκλων παιχνιδιού «Beer Game». Στον πρώτο κύκλο χωρίς καμία επικοινωνία των συμμετεχόντων μεταξύ τους ενώ στον δεύτερο με ελεύθερη επικοινωνία σε πρώτο χρόνο. Για την αντικειμενικότερη έκβαση των αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων δόθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανάπτυξης μετά το τέλος κάθε κύκλου. Τέλος έγινε σχολιασμός και σύγκριση των αποτελεσμάτων. Σαν αποτέλεσμα της έρευνας επιβεβαιώθηκε η ανάγκη διάχυσης πληροφορίας μέσα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τον περιορισμό του φαινομένου και των γενικότερων αποτελεσμάτων που φέρει ενώ επιβεβαιώθηκε η χρησιμότητα του Beer Game σαν εκπαιδευτικό εργαλείο σε σπουδαστές ή ακόμη και σε πραγματικές αλυσίδες εφοδιασμού. el
dc.format.extent 129 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ el
dc.subject.ddc 658.5 el
dc.title Μελέτη και ανάλυση του φαινομένου Bullwhip μέσα από το εκπαιδευτικό παίγνιο Beer Game el
dc.type Πτυχιακή εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Bullwhip effect el
dc.subject.keyword Beer Game el
dc.subject.keyword Εφοδιαστική αλυσίδα el
dc.subject.keyword Διακύμανση ζήτησης el
dc.subject.keyword Διάχυση πληροφορίας el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές