Περίληψη:
Η έννοια των κοινωνικών δικτύων τα τελευταία χρόνια αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για τον επιχειρηματικό κόσμο σε εθνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Στην εξέλιξη αυτή σημαντικό ρόλο έπαιξε η επέκταση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στο διαδίκτυο ως συνέχεια της παγκοσμιοποιημένης αγοράς.
Η «βιομηχανία» της μόδας συνδέεται άμεσα με τις νέες τάσεις και επιζητά να βρίσκεται εντός των εξελίξεων. Στο πλαίσιο αυτών των χαρακτηριστικών μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό προσπαθεί να υιοθετήσει διάφορες τάσεις, οι οποίες βοηθούν στην εξασφάλιση της ανάπτυξής της εντός του κλάδου. Οι τάσεις αυτές λαμβάνουν τη μορφή στρατηγικών του marketing από τις επιχειρήσεις και κατά καιρούς ενσωματώνονται στις διοικητικές αποφάσεις και λειτουργίες τους.
Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση της χρήσης των κοινωνικών δικτύων (social media) στην επιχειρηματική δραστηριότητα εταιριών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της μόδας. Οι επιχειρήσεις που μελετήθηκαν εκτενέστερα είναι οι Chanel, D&G, H&M, Madame Shou-Shou, MED και Topshop για τις οποίες και διατυπώθηκαν οι αντίστοιχες μελέτες περιπτώσεων.
Η πραγματοποιηθείσα μελέτη κατέστησε σαφή την αναγκαιότητα συμμετοχής στα κοινωνικά δίκτυα και την εφαρμογή του Social media marketing. Δεδομένης της ευρείας διάδοσης των κοινωνικών δικτύων, η χρήση δομημένων στρατηγικών marketing είναι αυτή που θα δώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θεωρείται παραπάνω από επιτακτική.