Περίληψη:
Η εργασία αυτή αναφέρεται στο θεσμό της Δικαιόχρησης (Franchising). Ως Δικαιόχρηση ορίζεται η συμφωνία μεταξύ μιας ανεξάρτητης επιχείρησης, η οποία παρέχει σε μία άλλη επιχείρηση ή πρόσωπο το δικαίωμα χρήσης της επωνυμίας, της τεχνογνωσίας και μιας σειράς δικαιωμάτων βιομηχανικής ιδιοκτησίας. Η εργασία αυτή αναλύεται σε έξι κεφάλαια. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται μία ιστορική αναδρομή στο θεσμό της δικαιόχρησης, στην προέλευσή της και την εξέλιξή της μέχρι σήμερα. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά ενός συστήματος franchising, αναλύεται εν συντομία ο όρος αυτός και τέλος παρουσιάζονται όλοι οι τύποι franchising που υπάρχουν σήμερα. Στο τρίτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η οικονομική και εμπορική διάσταση του franchising. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται το περιεχόμενο μιας σύμβασης franchising και παραθέτονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ένταξης σε ένα σύστημα franchise για τον δότη, τον λήπτη και τον καταναλωτή αντίστοιχα. Συνεχίζοντας, στο τέταρτο κεφάλαιο, αναλύεται η νομική διάσταση του franchising και γίνεται μια αναφορά στον ελληνικό κώδικα δεοντολογίας για το franchising. Στο πέμπτο κεφάλαιο, εξετάζεται το franchising ως μέθοδος διεθνούς επιχειρηματικής ανάπτυξης και αναφέρονται οι λόγοι που οδηγούν τον δότη στην επιλογή της διεθνούς επιχειρηματικής ανάπτυξης με franchising. Συνοψίζοντας, στο έκτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται μία μελέτη για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στα δίκτυα franchise καθώς και μια έρευνα του περιοδικού Franchise Success, Πανόραμα Franchise 2011 για την τάση ένταξης νέων δικαιοδόχων σε ένα σύστημα franchise σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Τέλος, παρουσιάζονται οι εταιρείες Goody’s ΑΕ, OK! ANYTIME MARKETS AE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ καθώς και οι προϋποθέσεις ένταξης στο δίκτυο franchising τους.