Περίληψη:
Η συνεχής ανάπτυξη της τεχνολογίας και η ταχυτάτη μετάδοση της πληροφορίας έχει φέρει σημαντικές εξελίξεις σε διαφόρους τομείς, ένας από αυτούς είναι και η εκπαίδευση.
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο την μελέτη των νέων μεθόδων διδασκαλίας των μαθηματικών σε επίπεδο γυμνάσιου καθώς και το βαθμό χρήσης των νέων αυτών μεθόδων από τους καθηγητές μαθηματικών στην ελληνική εκπαίδευση.
Θα μπορούσαμε να χωρίσουμε την πτυχιακή εργασία σε δυο κομμάτια, στο θεωρητικό κομμάτι που αποτελείται από τα τέσσερα πρώτα κεφάλαια και στο ερευνητικό κομμάτι που αποτελείται από τα επόμενα τρία κεφάλαια.
Στα κεφάλαια που αποτελούν το θεωρητικό κομμάτι γίνεται αναφορά στις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και κυρίως στην χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή δίνοντας έμφαση στην χρήση διαδραστικού πινάκα, βιντεοσκόπησης και στην χρήση της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης σε επίπεδο γυμνάσιου.
Στην συνεχεία γίνεται αναφορά στην σχέση μεταξύ των μαθηματικών και της πληροφορικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης γίνεται αναφορά στην παράλληλη διδασκαλία μαθηματικών και πληροφοριακών εννοιών καθώς επίσης και στην έννοια του λογισμικού μαθηματικών. Αναφορά γίνεται επίσης και στην χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας ελληνικής εκπαίδευσης.
Τέλος γίνεται αναφορά στη χρήση των λογισμικών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Τα κεφάλαια που ακολουθούν πραγματεύονται το ερευνητικό κομμάτι της πτυχιακής εργασίας όπου γίνεται αναφορά στις βασικές αρχές που χρησιμοποιούνται γενικά στην διεξαγωγή μιας έρευνας. Επίσης γίνεται αναφορά στους συντελεστές και στους δείκτες που χρησιμοποιούνται καθώς και στους παράγοντες που μειώνουν την αξιοπιστία μιας έρευνας.
Επίσης γίνεται αναφορά και ανάλυση του τρόπου με τον όποιο εργαστήκαμε για την ολοκλήρωση αυτής της έρευνας, των μεθόδων που χρησιμοποιήσαμε, των ατόμων που συμμετείχαν, των πηγών και των βοηθητικών στοιχείων από τα όποια αντλήσαμε τις πληροφορίες.
Το έβδομο κεφάλαιο αποτελεί την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας όπου γίνεται η στατιστική επεξεργασία των λαμβανόμενων αποτελεσμάτων με την χρήση του προγράμματος SPSS.
Στο τελευταίο μέρος της πτυχιακής εργασίας παρατίθενται η ξένη και η ελληνική βιβλιογραφία , τα συμπεράσματα καθώς και το παράρτημα με το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο για την διεξαγωγή της έρευνας.