Περίληψη:
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης των προγραμμάτων βιωματικής εκπαίδευσης ενηλίκων σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα στους τομείς των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας.
Τα βασικά ερευνητικά ερωτήματα στα οποία στοχεύει να απαντήσει η συγκεκριμένη μελέτη είναι τα παρακάτω:
Ερευνητικό ερώτημα Α: Συμβάλει η χρήση της βιωματικής μάθησης στην αύξηση της παραγωγικότητας της επιχείρησης; Αν ναι με ποιον τρόπο και σε ποιους τομείς γίνεται αυτό;
Ερευνητικό ερώτημα Β: Ποιοι παράγοντες-προϋποθέσεις, επηρεάζουν την επιτυχή εφαρμογή της Βιωματικής Εκπαίδευσης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα κατάρτισης ενηλίκων στους κλάδους του μάρκετινγκ και των πωλήσεων σε επιχειρήσεις στην Ελλάδα;
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η περιγραφική έρευνα καθώς επιτρέπει την ακριβή περιγραφή των μεταβλητών που εξετάζονται. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε η δομημένη συνέντευξη με σκόπιμη δειγματοληψία από συμμετέχοντες που πληρούν τα κριτήρια που συνάδουν με τον σκοπό της παρούσας ποιοτικής έρευνας.
Κατόπιν ανάλυσης των δεδομένων καταλήγουμε στα συμπεράσματα πως α) η χρήση της βιωματικής μάθησης σε ενδοεπιχειρησιακά προγράμματα συμβάλει στην αύξηση της παραγωγικότητας από αρκετά έως πολύ και β) οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχή έκβαση των προγραμμάτων είναι πέντε: Η σύνδεση των στόχων του προγράμματος και των αναγκών των μελών, οι ικανότητες του καθηγητή, η πρόκληση του ενδιαφέροντος, το περιβάλλον και τέλος η συζήτηση μετά το πέρας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.