Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στις τουριστικές επιχειρήσεις που αποτελούν την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και έχει σκοπό τη μελέτη του μάρκετινγκ του ξενοδοχείου "Mandrino", που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη στο θεωρητικό και το πρακτικό. Στο θεωρητικό μέρος, παρουσιάζονται γενικά στοιχεία του τουρισμού και η έννοια του μάρκετινγκ για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Μελετάται, η σημαντικότητα του στρατηγικού σχεδιασμού, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο εφαρμόζεται το μίγμα μάρκετινγκ σε ξενοδοχειακές μονάδες. Στο πρακτικό μέρος παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας που αφορούν το ξενοδοχείο "Mandrino". Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της μελέτης περίπτωσης (case study) και αντλήθηκαν στοιχεία από πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές. Η άντληση των πρωτογενών στοιχείων έγινε μέσω προσωπικής συνέντευξης με το Δημήτριο Μανδρίνο, εγγονό του ιδρυτή του ξενοδοχείου και τον Ιωάννη Μανδρίνο, Γενικό Διευθυντή του ξενοδοχείου. Τα δευτερογενή στοιχεία προέκυψαν κυρίως από το διαδικτυακό τόπο της εταιρείας. Τα αποτελέσματα της έρευνας που προέκυψαν αποδεικνύουν πως με την ορθή μελέτη και χρήση του μάρκετινγκ, το ξενοδοχείο "Mandrino" έχει πετύχει τους στόχους που έχει θέσει και προσπαθεί, συνεχώς, να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών. Τέλος, κατάφερε να χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες του, διαγράφοντας μια επιτυχημένη πορεία από τη γέννηση του μέχρι και σήμερα.