Περίληψη:
Η μελέτη αυτή εκπονείται στα πλαίσια πτυχιακής εργασίας για το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Σερρών. Γνωρίζουμε ότι ο ελληνικός τουρισμός, είναι από τους δυναμικότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας ο οποίο συνεισφέρει περίπου το 18% του ΑΕΠ της χώρας και απασχολεί περίπου 600.000 εργαζόμενους σε πολύ μεγάλο αριθμό μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Ακολουθώντας έναν εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης κατά τις δεκαετίες 1960 και 1970 και μια σταθερά ανοδική πορεία κατά τις δεκαετίες 1980 και 1990, ο ελληνικός τουρισμός αποτελεί σήμερα μια από τις βασικότερες πηγές εσόδων (μαζί με την ναυτιλία) για την ελληνική οικονομία.
Σήμερα υπάρχουν νέες ευκαιρίες για τον ελληνικό τουρισμό, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν με τα κατάλληλα βήματα. Είναι λοιπόν, σημαντική η σωστή διαχείριση του φυσικού πλούτου της Ελλάδας, ώστε η συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ να ακλουθεί αύξων ρυθμό. Το μεγαλύτερο κέρδος είναι ο τουρίστας να μείνει ικανοποιημένος από την παραμονή του στον προορισμό του και να τον επισκεφτεί ξανά κάνοντας θετικά σχόλια στο περιβάλλον του προτρέποντάς το να επισκεφτεί τον ίδιο προορισμό. Δεν αρκούν λοιπόν, οι υψηλές δαπάνες από τον τουρίστα αλλά η θετική άποψη για το μέρος που επισκέφτηκε.
Σκοπός της εργασίας είναι να μελετήσει και να δείξει τον τουρισμό ως προϊόν, το οποίο θέλουμε να προωθήσουμε και να αναδείξουμε προς όφελος, φυσικά, της αγοράς (εννοώντας και τον πωλητή και τον αγοραστή). Ο τουρισμός είναι μια έννοια και παρόλο το άυλο της φύσης του μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την προώθησή του σε κάθε μεμονωμένη περιοχή, για την καλύτερη ανάδειξή της, ως προσφερόμενο προϊόν. Στην παρούσα εργασία, λοιπόν, θα δούμε το τουριστικό προϊόν όπως αυτό προσφέρεται στο νομό των Σερρών. Θα δούμε τις προσφερόμενες υπηρεσίες και δραστηριότητες, αυτές δηλαδή που μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης τουριστικής δραστηριότητας.
Θέλοντας να δώσουμε έναν μικρό πρόλογο σχετικά με το τι θα παρουσιάσουμε στην παρούσα πτυχιακή μελέτη, μπορούμε να δούμε τα στοιχεία που αναφέρονται σε κάθε κεφάλαιο. Έτσι:
Το Πρώτο Κεφάλαιο κάνει αναφορά στις βασικότερες έννοιες του τουρισμού, στις προσδοκίες των τουριστών και την συμπεριφορά του ως καταναλωτής ενώ επεξηγούνται και οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους στον τουρισμό.
Στο Δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στο Marketing τουριστικών προορισμών, στα κύρια στάδια τουριστικού Marketing, στην διαφήμιση των τουριστικών προορισμών και κλείνει με τις προωθητικές ενέργειες στον τουρισμό.
Στο Τρίτο κεφάλαιο επικεντρωνόμαστε στο Marketing του τουριστικού προϊόντος του νομού Σερρών, κάνουμε μια σύντομη S.W.O.T ανάλυση και βλέπουμε τις επιδράσεις που έχει ο τουρισμός στην περιοχή σε κάποιες κατηγορίες ανθρώπινης δραστηριότητας
Το Τέταρτο κεφάλαιο μας παρουσιάζει λίγα πληροφοριακά στοιχεία καθώς και το τουριστικό προϊόν του νομού των Σερρών. Αναφέρει, λοιπόν, τα είδη-μορφές τουρισμού και ποίοι είναι οι χώροι που τα αντιπροσωπεύουν.
Η εργασία κλείνει με τα Συμπεράσματα όπου η ενότητα αυτή αναφέρει εν τέλει ότι πράγματι ο νομός των Σερρών έχει πολλά να προσφέρει στον καταναλωτή-τουρίστα.