dc.contributor.advisor |
Μουζά-Λαζαρίδη, Άννα-Μαρία |
|
dc.contributor.author |
Σουχάμβαλη, Δήμητρα |
|
dc.date.accessioned |
2015-03-23T14:44:12Z |
|
dc.date.available |
2015-03-23T14:44:12Z |
|
dc.date.issued |
2014-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/508 |
|
dc.description |
Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο |
el |
dc.description.abstract |
Η αίσθηση ηρεμίας και χαράς στο χώρο εργασίας λειτουργεί ως παράγοντας παρακίνησης, ενώ η αίσθηση έντασης και ψυχολογικής πίεσης επηρεάζει αρνητικά τα κίνητρα και την επιθυμία για εργασία. Σ’ αυτά τα πλαίσια, η παρούσα μελέτη εστιάζεται στην προσπάθεια διαπίστωσης μέσω της διερεύνησης, των επιπέδων της ικανοποίησης, του άγχους και της συναισθηματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε δημόσια δημοτικά σχολεία του νομού Σερρών. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία που συγκεντρώθηκαν με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου σ’ ένα ερευνητικό δείγμα 367 εκπαιδευτικών, δασκάλων και ειδικοτήτων.
Η στατιστική ανάλυση με τη χρήση του SPSS 20 ανέδειξε, σε σχέση με την εργασία των εκπαιδευτικών, υψηλά επίπεδα ικανοποίησης, αυξημένα άγχους και μη ανησυχητικά, αλλά άξια προβληματισμού συναισθηματικής εξουθένωσης. Οι συσχετίσεις με δημογραφικά στοιχεία όπως το φύλο, την ηλικία, τη διδακτική εμπειρία και το χώρο εργασίας παρουσίασαν διάφορες διαπιστώσεις. Συμπερασματικά δεν υπήρξαν εμφανείς διαφοροποιήσεις στα αποτελέσματα της ικανοποίησης, του άγχους και της συναισθηματικής εξουθένωσης που προέκυψαν μεταξύ ανδρών και γυναικών, ενώ αυτοί που επηρεάζονται περισσότερο αρνητικά τόσο στην ικανοποίηση όσο και στο άγχος και την συναισθηματική εξουθένωση είναι η ηλικιακή ομάδα 30-40, οι εργαζόμενοι στην πόλη και αυτοί που έχουν λίγα χρόνια εμπειρίας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την αναγκαιότητα για τη λήψη άμεσων αποφάσεων, ώστε να βελτιωθούν ή ακόμη όπου είναι δυνατό να εξαλειφθούν οι παράγοντες που δημιουργούν εργασιακό άγχος και συναισθηματική εξουθένωση, αυξάνοντας ταυτόχρονα την ένταση της ικανοποίησης από την εργασία. |
el |
dc.description.abstract |
The sense of peace and joy in the workplace acts as a motivation, whereas, a sense of tension and psychological stress affects the motivation and desire to work negatively. In this context, the present study focuses on the effort to find out, through research, the levels of satisfaction, stress and burnout of primary school teachers in public elementary schools in the prefecture of Serres. To achieve this, we used data collected through the method of the questionnaire in a research sample of 367 educators, teachers and specialists.
The statistical analysis using the SPSS 20 highlighted, in relation to the work of teachers, high levels of satisfaction, increased stress, not alarming, but worthy of reflection burnout. Correlations with demographic data such as gender, age, teaching experience, the workplace presented several findings. In conclusion there were no apparent differences in results of satisfaction, stress and burnout obtained between men and women, while those most affected negatively so satisfaction as stress and burnout, are in the 30-40 age group, teachers in the town, and less experienced teachers.
The survey results highlight the need to take immediate actions to improve or, if possible, eliminate factors responsible for job stress and emotional burnout, while increasing the intensity of job satisfaction. |
en |
dc.format.extent |
101 |
el |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.publisher |
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας |
el |
dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el |
|
dc.subject |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ -- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ |
el |
dc.subject |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ -- ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ |
el |
dc.subject |
ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ |
el |
dc.subject.ddc |
371.1 |
el |
dc.title |
Ικανοποίηση, άγχος και σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης |
el |
dc.type |
Διπλωματική εργασία |
|
dc.contributor.department |
Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων |
el |
dc.contributor.master |
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων |
el |
dc.heal.publisherID |
teiser |
|
dc.subject.keyword |
Εργασιακό άγχος εκπαιδευτικών |
el |
dc.subject.keyword |
Συναισθηματική εξουθένωση εκπαιδευτικών |
el |
dc.subject.keyword |
Επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών |
el |
dc.subject.keyword |
Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης |
el |
dc.subject.keyword |
Teachers’ work stress |
|
dc.subject.keyword |
Teachers’ burnout |
|
dc.subject.keyword |
Teachers’ job satisfaction |
|
dc.subject.keyword |
Primary school teacher |
|