Αξιολόγηση ευχρηστίας του πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ του Τ.Ε.Ι. Σερρών

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Βακαλούδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.author Σιώπη, Μαρία
dc.date.accessioned 2015-03-23T14:35:01Z
dc.date.available 2015-03-23T14:35:01Z
dc.date.issued 2013-03
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/506
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που σχετίζεται με το χώρο των πληροφοριακών συστημάτων είναι αν ένα σύστημα είναι εύχρηστο και λειτουργικό για τους χρήστες του. Η σημασία της Ευχρηστίας στο σχεδιασμό ενός πληροφοριακού συστήματος είναι πολύ μεγάλη γιατί αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές παραμέτρους ποιότητας του. Η ευχρηστία ενός συστήματος ορίζεται ως το σύνολο των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων ενός προϊόντος λογισμικού που αφορούν στην προσπάθεια που απαιτείται για τη χρήση (ευκολία εκμάθησης) και την ικανοποίηση του χρήστη. Στην διπλωματική αυτή γίνεται μία προσπάθεια αξιολόγησης της ευχρηστίας του πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ του Τ.Ε.Ι. Σερρών προκειμένου να αναπτυχθεί μια φιλική προς το χρήστη, τελική έκδοση του συστήματος. Το Πληροφοριακό σύστημα Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του Τ.Ε.Ι. Σερρών αποτελείται από δύο υποσυστήματα που επικοινωνούν με μία κοινή βάση δεδομένων. Το πρώτο υποσύστημα είναι το λεγόμενο σύστημα διαχείρισης (back office) του Πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ και είναι ένα σύστημα διαχείρισης αποκλειστικά προσβάσιμο από τους χειριστές του γραφείου διασύνδεσης, πρακτικής άσκησης και ΔΑΣΤΑ. Μέσα από αυτό το σύστημα παρέχεται η δυνατότητα στους χειριστές του συστήματος να εισάγουν τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας/πρακτικής, μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, σεμινάρια, υποτροφίες κ.α. Οι φοιτητές, απόφοιτοι, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και άλλοι ενδιαφερόμενοι έχουν πρόσβαση στις παραπάνω πληροφορίες μέσω του συμπληρωματικού δικτυακού τόπου (front end) που αποτελεί το δεύτερο υποσύστημα του Πληροφοριακού Συστήματος της ΔΑΣΤΑ. Για την αξιολόγηση της ευχρηστίας του πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ χρησιμοποιήθηκε μια μεθοδολογία βασισμένη στην αξιολόγηση από ειδικούς (ευρετική αξιολόγηση), παράλληλα με μια αξιολόγηση από απλούς χρήστες (πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων) έτσι ώστε να αποκαλυφθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός προβλημάτων ευχρηστίας. Το συμπέρασμα που προκύπτει από την παρούσα μελέτη είναι ότι συνδυασμός των δύο μεθόδων αξιολόγησης φαίνεται να δίνει σημαντικά αποτελέσματα διότι διαπιστώθηκαν πολλά προβλήματα ευχρηστίας τα οποία δεν είχαν ανακαλυφθεί από τους προγραμματιστές στην φάση της ανάλυσης του συστήματος. el
dc.description.abstract One of the biggest issues in the area of information systems is to examine whether a system is functional and user-friendly. Indeed, user-friendliness is an important factor when developing an information systems since it has a decisive impact of its quality. User-friendliness is defined as the set of features that relate to the effort required by user so as to learn how and finally to use the system. This dissertation deals with the evaluation of the information system of DASTA-TEI Serres so as to develop a user-friendly version of the system. It consists of two subsystems using the same database. The first system is the back-office, to be used exclusively by the personnel of the DASTA office for administration. There are utilities for managing job and placement announcements and applications as well as advertisements for postgraduate programs, seminars, scholarships etc. The end-users, students and graduates have access to this information though a second web-based system. For evaluating the system's user-friendliness we followed an approach based on experts' opinions along with the evaluation by end-users. The goal is to discover the highest number of problems. The outcome of this study is by employing experts and end-users, a significant number of problems-not initially thought of by the development team- were discovered en
dc.format.extent 142 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ el
dc.subject ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ el
dc.subject.ddc 658.4038 el
dc.title Αξιολόγηση ευχρηστίας του πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ του Τ.Ε.Ι. Σερρών el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Πληροφοριακά συστήματα el
dc.subject.keyword Ευρετική αξιολόγηση el
dc.subject.keyword Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων el
dc.subject.keyword Αξιολόγηση el
dc.subject.keyword Ευχρηστία el
dc.subject.keyword Χρήστες el
dc.subject.keyword Information systems el
dc.subject.keyword Heuristic evaluation el
dc.subject.keyword Think aloud protocol el
dc.subject.keyword Evaluation el
dc.subject.keyword User-friendliness el
dc.subject.keyword Users el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές