dc.contributor.advisor |
Βακαλούδης, Αλέξανδρος |
|
dc.contributor.author |
Σιώπη, Μαρία |
|
dc.date.accessioned |
2015-03-23T14:35:01Z |
|
dc.date.available |
2015-03-23T14:35:01Z |
|
dc.date.issued |
2013-03 |
|
dc.identifier.uri |
http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/506 |
|
dc.description |
Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο |
el |
dc.description.abstract |
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που σχετίζεται με το χώρο των πληροφοριακών συστημάτων είναι αν ένα σύστημα είναι εύχρηστο και λειτουργικό για τους χρήστες του. Η σημασία της Ευχρηστίας στο σχεδιασμό ενός πληροφοριακού συστήματος είναι πολύ μεγάλη γιατί αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές παραμέτρους ποιότητας του. Η ευχρηστία ενός συστήματος ορίζεται ως το σύνολο των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων ενός προϊόντος λογισμικού που αφορούν στην προσπάθεια που απαιτείται για τη χρήση (ευκολία εκμάθησης) και την ικανοποίηση του χρήστη.
Στην διπλωματική αυτή γίνεται μία προσπάθεια αξιολόγησης της ευχρηστίας του πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ του Τ.Ε.Ι. Σερρών προκειμένου να αναπτυχθεί μια φιλική προς το χρήστη, τελική έκδοση του συστήματος.
Το Πληροφοριακό σύστημα Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του Τ.Ε.Ι. Σερρών αποτελείται από δύο υποσυστήματα που επικοινωνούν με μία κοινή βάση δεδομένων. Το πρώτο υποσύστημα είναι το λεγόμενο σύστημα διαχείρισης (back office) του Πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ και είναι ένα σύστημα διαχείρισης αποκλειστικά προσβάσιμο από τους χειριστές του γραφείου διασύνδεσης, πρακτικής άσκησης και ΔΑΣΤΑ. Μέσα από αυτό το σύστημα παρέχεται η δυνατότητα στους χειριστές του συστήματος να εισάγουν τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας/πρακτικής, μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, σεμινάρια, υποτροφίες κ.α. Οι φοιτητές, απόφοιτοι, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και άλλοι ενδιαφερόμενοι έχουν πρόσβαση στις παραπάνω πληροφορίες μέσω του συμπληρωματικού δικτυακού τόπου (front end) που αποτελεί το δεύτερο υποσύστημα του Πληροφοριακού Συστήματος της ΔΑΣΤΑ.
Για την αξιολόγηση της ευχρηστίας του πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ χρησιμοποιήθηκε μια μεθοδολογία βασισμένη στην αξιολόγηση από ειδικούς (ευρετική αξιολόγηση), παράλληλα με μια αξιολόγηση από απλούς χρήστες (πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων) έτσι ώστε να αποκαλυφθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός προβλημάτων ευχρηστίας.
Το συμπέρασμα που προκύπτει από την παρούσα μελέτη είναι ότι συνδυασμός των δύο μεθόδων αξιολόγησης φαίνεται να δίνει σημαντικά αποτελέσματα διότι διαπιστώθηκαν πολλά προβλήματα ευχρηστίας τα οποία δεν είχαν ανακαλυφθεί από τους προγραμματιστές στην φάση της ανάλυσης του συστήματος. |
el |
dc.description.abstract |
One of the biggest issues in the area of information systems is to examine whether a system is functional and user-friendly. Indeed, user-friendliness is an important factor when developing an information systems since it has a decisive impact of its quality. User-friendliness is defined as the set of features that relate to the effort required by user so as to learn how and finally to use the system.
This dissertation deals with the evaluation of the information system of DASTA-TEI Serres so as to develop a user-friendly version of the system. It consists of two subsystems using the same database. The first system is the back-office, to be used exclusively by the personnel of the DASTA office for administration. There are utilities for managing job and placement announcements and applications as well as advertisements for postgraduate programs, seminars, scholarships etc. The end-users, students and graduates have access to this information though a second web-based system.
For evaluating the system's user-friendliness we followed an approach based on experts' opinions along with the evaluation by end-users. The goal is to discover the highest number of problems. The outcome of this study is by employing experts and end-users, a significant number of problems-not initially thought of by the development team- were discovered |
en |
dc.format.extent |
142 |
el |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.publisher |
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας |
el |
dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el |
|
dc.subject |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
el |
dc.subject |
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ |
el |
dc.subject.ddc |
658.4038 |
el |
dc.title |
Αξιολόγηση ευχρηστίας του πληροφοριακού συστήματος της ΔΑΣΤΑ του Τ.Ε.Ι. Σερρών |
el |
dc.type |
Διπλωματική εργασία |
|
dc.contributor.department |
Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων |
el |
dc.contributor.master |
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων |
el |
dc.heal.publisherID |
teiser |
|
dc.subject.keyword |
Πληροφοριακά συστήματα |
el |
dc.subject.keyword |
Ευρετική αξιολόγηση |
el |
dc.subject.keyword |
Πρωτόκολλο ομιλούντων υποκειμένων |
el |
dc.subject.keyword |
Αξιολόγηση |
el |
dc.subject.keyword |
Ευχρηστία |
el |
dc.subject.keyword |
Χρήστες |
el |
dc.subject.keyword |
Information systems |
el |
dc.subject.keyword |
Heuristic evaluation |
el |
dc.subject.keyword |
Think aloud protocol |
el |
dc.subject.keyword |
Evaluation |
el |
dc.subject.keyword |
User-friendliness |
el |
dc.subject.keyword |
Users |
el |