dc.contributor.advisor |
Παντελίδης, Παναγιώτης |
|
dc.contributor.author |
Μανδρά, Μαρία-Χρυσούλα |
|
dc.date.accessioned |
2015-03-20T10:37:20Z |
|
dc.date.available |
2015-03-20T10:37:20Z |
|
dc.date.issued |
2014-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/492 |
|
dc.description |
Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο |
el |
dc.description.abstract |
The present postgraduate thesis addresses the implementation of two costing methods
(traditional costing and activity-based costing) at a trading company, which operates in the
packaging industry.
At first, it introduces the notion, the distinctions and the characteristics of cost, the
definition and the aim of costing, and it refers to the traditional costing methods.
The activity-based costing method is then analyzed, the definitions of the A.B.C.
system are presented, based on the Greek and foreign literature, as well as the characteristics
of the A.B.C. system and the advantages and disadvantages of this method.
Furthermore, the traditional costing and the activity-based costing are compared,
aiming to demonstrate the benefits of each one versus the other.
The second and practical part of this postgraduate thesis presents the company used in
the case-study, analyzing all the elements that are necessary for the implementation of
costing. Then, the traditional costing method is used, as it results from the processing of the
information and data provided by this company, concluding to the total chargeper product.
Activity-based costing is then implemented, using all the necessary steps, such as the
identification of the activities, the cost drivers etc.
In the eighth and final chapter of the present postgraduate thesis, the results from the
implementation of the two methods are compared. Therefore, the most suitable method is
highlighted, so that the company can achieve its goal, which is no other than the
determination of the final selling price of the products, in order to be stronger than the
competition. |
en |
dc.description.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την εφαρμογή των δύο μεθόδων
κοστολόγησης (κλασική κοστολόγηση και κοστολόγηση με βάση την δραστηριότητα), σε μία εμπορική επιχείρηση, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της συσκευασίας.
Αρχικά, δίδεται η έννοια, οι διακρίσεις και τα χαρακτηριστικά του κόστους, ο ορισμός
και ο σκοπός της κοστολόγησης, και γίνεται αναφορά στις παραδοσιακές μεθόδους
κοστολόγησης. Έπειτα, αναπτύσσεται η μέθοδος της κοστολόγησης με βάση την δραστηριότητα (Activity Based Costing), δίδονται οι ορισμοί του συστήματος A.B.C. σύμφωνα με την ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία, όπως επίσης και τα χαρακτηριστικά του συστήματος A.B.C., καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της μεθόδου αυτής. Στη συνέχεια, γίνεται σύγκριση μεταξύ της παραδοσιακής κοστολόγησης και της κοστολόγησης ανά δραστηριότητα με σκοπό να αναδειχθούν τα οφέλη της μιας μεθόδου έναντι της άλλης.
Στο δεύτερο και πρακτικό μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας
πραγματοποιείται παρουσίαση της υπό εξέταση εταιρείας, αναλύοντας όλα εκείνα τα
στοιχεία, τα οποία είναι αναγκαία για την πραγματοποίηση της κοστολόγησης. Έπειτα,
εφαρμόζεται η κλασσική μέθοδος κοστολόγησης, όπως αυτή προκύπτει από την επεξεργασία των πληροφοριών και των δεδομένων που παρέχει η συγκεκριμένη επιχείρηση, καταλήγοντας στην συνολική επιβάρυνση ανά προϊόν.
Αμέσως μετά ακολουθεί η εφαρμογή της κοστολόγησης με βάση την δραστηριότητα,
χρησιμοποιώντας όλα εκείνα τα βήματα που είναι αναγκαία για την πραγματοποίηση της,
όπως είναι ο προσδιορισμός των δραστηριοτήτων, των οδηγών κόστους, κτλ.
Στο όγδοο, και τελευταίο, κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, γίνεται
σύγκριση των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των δυο μεθόδων. Οπότε και αναδεικνύεται η καταλληλότερη μέθοδος ώστε η εταιρεία να πετύχει το σκοπό που επιδιώκει, που δεν είναι άλλος από τον καθορισμό της τελικής τιμής πώλησης των προϊόντων ώστε να είναι ισχυρότερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό. |
el |
dc.format.extent |
92 |
el |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.publisher |
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας |
el |
dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el |
|
dc.subject |
ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ |
el |
dc.subject |
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ |
el |
dc.subject.ddc |
657.42 |
el |
dc.title |
Κοστολόγηση με την παραδοσιακή μέθοδο και με τη μέθοδο ABC για εμπορικές επιχειρήσεις |
el |
dc.type |
Διπλωματική εργασία |
|
dc.contributor.department |
Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων |
el |
dc.contributor.master |
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων |
el |
dc.heal.publisherID |
teiser |
|
dc.subject.keyword |
Παραδοσιακή κοστολόγηση |
el |
dc.subject.keyword |
Μέθοδος A.B.C. |
el |
dc.subject.keyword |
Κόστος |
el |
dc.subject.keyword |
Εμπορικές επιχειρήσεις |
el |