Συγκριτική μελέτη των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης σχετικά με την επίδραση του φύλου στην ανάληψη θέσεων ευθύνης

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Τσουρέλα, Μαρία
dc.contributor.author Τσιμπούκα, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned 2024-05-31T09:38:27Z
dc.date.available 2024-05-31T09:38:27Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4623
dc.description.abstract Παρά το γεγονός ότι στο χώρο της εκπαίδευσης εντοπίζεται μια σημαντική αριθμητική υπεροχή των γυναικών, οι σχετικές διοικητικές θέσεις φαίνεται να μονοπωλούνται από άντρες. Μάλιστα, έχει παρατηρηθεί ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί είναι όλο και λιγότερες, καθώς ανεβαίνουμε από την πρωτοβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός των αντρών αρχίζει να αποτελεί την πλειοψηφία. Ο προβληματισμός αυτός αποτέλεσε την αφετηρία της παρούσας έρευνας, η οποία διερευνά την επίδραση του φύλου στην ανάληψη θέσεων ευθύνης συγκριτικά στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, θα διερευνηθούν οι λόγοι που αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για τις γυναίκες κάθε βαθμίδας να διεκδικήσουν διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση, θα πραγματοποιηθεί σύγκριση των στόχων που θέτουν οι εκπαιδευτικοί σε σχέση με το φύλο τους, αλλά και τη βαθμίδα εκπαίδευσης και, τέλος, θα εξεταστούν οι στερεοτυπικές αντιλήψεις που κυριαρχούν αναφορικά με το φύλο. Η παρούσα έρευνα χρησιμοποίησε ποσοτική μεθοδολογία με ερωτηματολόγια, τα οποία συμπληρώθηκαν από γυναίκες και άντρες εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν μια αρκετά μεγαλύτερη συμμετοχή στη διοίκηση από τις γυναίκες εκπαιδευτικούς της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης συγκριτικά με τις γυναίκες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, κυρίως όμως σε χαμηλές ιεραρχικά θέσεις ευθύνης. Επίσης, προέκυψαν ως κύριοι ανασταλτικοί λόγοι των γυναικών οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η προτίμηση στη διδασκαλία. Όσον αφορά τους στόχους των εκπαιδευτικών, οι γυναίκες θέτουν ως βασικό στόχο την αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία, ενώ οι άντρες την προσωπική ικανοποίηση. Τα αντίστοιχα αποτελέσματα συγκριτικά με τη βαθμίδα εκπαίδευσης κατέδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία, ενώ των εκπαιδευτικών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προσωπική ικανοποίηση. Τέλος, ένα ακόμη συμπέρασμα της παρούσας έρευνας είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δε συμφωνεί με τα έμφυλα στερεότυπα, αλλά αναγνωρίζει πως οι ικανότητες των γυναικών διευθυντριών στη διοίκηση δέχονται μεγαλύτερη αμφισβήτηση. el
dc.description.abstract Even though in the workplace of education a significant numerical superiority of women is observed, the relevant administrative positions seem to be monopolized by men. Indeed, it has been observed that female educators are becoming fewer and fewer as we move from primary to tertiary education, while the corresponding number of men begins to constitute the majority. This concern formed the starting point of the current study, which investigates the impact of gender on assuming positions of responsibility across the three levels of education. More specifically, it will explore the inhibiting factors for women at every level to pursue administrative positions in education. A comparison will be made regarding the goals set by educators in relation to their gender, as well as their educational level, and finally, the stereotypical perceptions prevailing regarding gender will be examined. The current research used a quantitative methodology with questionnaires filled out by female and male educators of Primary, Secondary, and Tertiary education. The results showed a significantly greater participation in administration by female educators in tertiary education compared to those in primary and secondary education, primarily in lower hierarchical positions of responsibility. Also, the main inhibiting factors for women emerged as family obligations and a preference for teaching. Regarding the goals of educators, women prioritize effectiveness in teaching, while men prioritize personal satisfaction. The corresponding results, in comparison with the level of education, showed a greater interest of primary and secondary education teachers in teaching effectiveness, while tertiary education teachers focused on personal satisfaction. Finally, another finding of this study is that the overwhelming majority of educators disagree with gender stereotypes, but they do recognize that the leadership abilities of female directors are more heavily questioned. en
dc.format.extent 93 el
dc.language.iso el el
dc.publisher ΔΙ.ΠΑ.Ε.-Σέρρες el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -- ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ el
dc.subject ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ -- ΕΛΛΑΔΑ el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ el
dc.subject.ddc 371.20094 el
dc.title Συγκριτική μελέτη των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης σχετικά με την επίδραση του φύλου στην ανάληψη θέσεων ευθύνης el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Εκπαιδευτική διοίκηση el
dc.subject.keyword Γυναικεία υποεκπροσώπηση el
dc.subject.keyword Education administration el
dc.subject.keyword Women’s underrepresentation el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές