Τηλεκπαίδευση: αντιλήψεις & στάσεις γονέων, εκπαιδευτικών

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καραβασίλης, Ιωάννης
dc.contributor.author Καραΐσκου, Σοφία
dc.date.accessioned 2024-02-12T10:57:08Z
dc.date.available 2024-02-12T10:57:08Z
dc.date.issued 2023-11
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4507
dc.description.abstract Η τηλεκπαίδευση (tele-education), γνωστή και ως ηλεκτρονική μάθηση ή διαδικτυακή μάθηση (e-learning), αναφέρεται στη διαδικασία απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων μέσω ηλεκτρονικών ή ψηφιακών μέσων. Η ηλεκτρονική μάθηση έχει σημαντικό αντίκτυπο στις αντιλήψεις και τις στάσεις τόσο των γονέων όσο και των εκπαιδευτικών, οι οποίες διαφέρουν, ανάλογα με τις εμπειρίες τους, το επίπεδο άνεσης με την τεχνολογία και το πλαίσιο εφαρμογής της ηλεκτρονικής μάθησης που ακολουθείται. Βασικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων και των στάσεων γονέων και εκπαιδευτικών σχετικά με την τηλεκπαίδευση. Το δείγμα της παρούσας εργασίας αποτελούνταν από 209 γονείς και εκπαιδευτικούς, στους οποίους διανεμήθηκε ηλεκτρονικά το ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε: (1) Τα δημογραφικά δεδομένα (8 δημογραφικές) και άλλες ερωτήσεις (οικονομική κατάσταση, σύνδεση στο διαδίκτυο, κτλ.). (2) Το ερωτηματολόγιο TeLRA (Test of e-Learning Related Attitudes) με 23 ερωτήσεις. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα SPSS (v.24). Η πλειοψηφία του δείγματος αποτελούνταν από γυναίκες 150 (72%), ενώ η μέση ηλικία των ερωτηθέντων ήταν άνω των 41 ετών. Οι τιμές του Cronbach’s α ήταν ικανοποιητικές για τις υποκλίμακες της Tάσης προς χρήση τεχνολογίας (“tendency to use technology”) (a = 0,780), της Ικανοποίησης (“satisfaction”) (a = 0,755), του Κίνητρου (“motivation”) (a = 0,811), και της Χρησιμότητας (“usefulness”) (a = 0,815). Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν μέτρια θετική συσχέτιση μεταξύ Κίνητρου (Motivation) και Τάσης για χρήση τεχνολογίας (Tendency to use technology) r= 0.485, p<.01. H θετική συσχέτιση προκύπτει διότι το Κίνητρο συμβάλλει στην Τάση για χρήση τεχνολογίας και το αντίθετο. Παράλληλα, συσχετίστηκαν θετικά η Ικανοποίηση (Satisfaction) με τη Χρησιμότητα (Usefulness) r= 0.606, p<.01. Το φύλο συσχετίστηκε με τις υπομεταβλητές της Χρησιμότητας (Usefulness) (F(1, 207)= 0.002 p<0.05). και της Τάσης για χρήση τεχνολογίας (Tendency to use technology) (F(1, 207)= 0.012 p<0.05. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των μεταβλητών της κλίμακας TeLRA και της χρησιμότητας της τηλεκπαίδευσης. el
dc.description.abstract Tele-education, also known as electronic learning or e-learning, refers to the process of acquiring knowledge and skills through electronic or digital media. E-learning has a significant impact on the perceptions and attitudes of both parents and teachers, which differ depending on their experiences, comfort level with technology and the context of e-learning pursued. The main purpose of this thesis was to investigate the perceptions and attitudes of parents and teachers regarding distance education. The sample of this work consists of 209 parents and teachers, to whom the questionnaire was distributed electronically. The questionnaire included: (1) Demographic data (8 demographics) and other questions (financial status, internet connection, etc.). (2) The TeLRA (Test of e-Learning Related Attitudes) questionnaire with 23 questions. Statistical analysis was performed with the SPSS program (v.24). The majority of the sample consisted of 150 women (72%), while the average age of the respondents was over 41 years. Cronbach's α values were satisfactory for the variables of Tendency to use technology (a = 0.780), convenience (a = 0.755), Motivation (a = 0.811), and 5. The results of the research revealed a moderate positive correlation between Motivation and Tendency to use technology r= 0.48 5, p<.01. The positive correlation arises because Motivation contributes to Tendency to use technology and vice versa. At the same time, Satisfaction and Usefulness were positively correlated r= 0.606, p<.01. Gender was associated with the sub-variables of Usefulness (F(1, 207)= 0.002 p<0.05) and Tendency to use technology (F(1, 207)= 0.012 p<0.05). The results of the survey showed a statistically significant correlation between the variables of the TeLRA scale and the usefulness of distance learning. en
dc.format.extent 64 el
dc.language.iso el el
dc.publisher ΔΙ.ΠΑ.Ε.-Σέρρες el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ el
dc.subject TEICM::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ el
dc.subject ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ el
dc.subject.ddc 371.35 el
dc.title Τηλεκπαίδευση: αντιλήψεις & στάσεις γονέων, εκπαιδευτικών el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Τηλεκπαίδευση (tele-education) el
dc.subject.keyword Ηλεκτρονική μάθηση el
dc.subject.keyword Διαδικτυακή μάθηση (e-learning) el
dc.subject.keyword Δάσκαλοι el
dc.subject.keyword Μαθητές el
dc.subject.keyword Εξ αποστάσεως εκπαίδευση el
dc.subject.keyword Διαχείριση τεχνολογικών πόρων el
dc.subject.keyword Distance learning el
dc.subject.keyword Teachers el
dc.subject.keyword Students el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές