dc.contributor.advisor |
Τσουρέλα, Μαρία |
|
dc.contributor.author |
Μπάρμπα, Σοφία |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-09T08:12:38Z |
|
dc.date.available |
2024-02-09T08:12:38Z |
|
dc.date.issued |
2023-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4499 |
|
dc.description.abstract |
Η σεξουαλικότητα αποτελεί βασική διάσταση της ανθρώπινης ύπαρξης και η σεξουαλική αγωγή αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, το οποίο αναγνωρίζεται πλέον από τις περισσότερες χώρες του κόσμου. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θεωρείται αναγκαία για την ισχυροποίηση της σεξουαλικής υγείας του ατόμου. Παρόλο που οι γονείς αποζητούν να προσφέρουν σεξουαλική αγωγή στα παιδιά τους, ωστόσο τα στοιχεία των ερευνών καταδεικνύουν το χάσμα μεταξύ της καλής τους πρόθεσης και της πραγματικότητας. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθεί η στάση των γονέων και της κοινωνίας γενικότερα αναφορικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση παιδιών και νέων, αλλά και να εξεταστεί η σημαντικότητα εισαγωγής του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στην εκπαίδευση. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας, αποσαφηνίζονται κάποιοι βασικοί όροι, όπως σεξουαλικότητα, σεξουαλική συμπεριφορά ή ταυτότητα, σεξουαλική αγωγή και σεξουαλική υγεία. Αναφορικά με το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας, η μέθοδος που επιλέχθηκε είναι η ποσοτική και το ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, εξασφαλίζοντας την ανωνυμία των ερωτώμενων, λόγω της ευαισθησίας του θέματος. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, σε πληθυσμιακό δείγμα 160 ατόμων κάθε ηλικίας. Τέλος, από την ανάλυση των αποτελεσμάτων διαπιστώθηκε πως οι γονείς δε συζητούν συχνά με τα παιδιά τους, καθώς δεν έχουν την άνεση να μιλήσουν για θέματα σεξουαλικού περιεχομένου μαζί τους, ενώ θεωρούν τους γιατρούς και τους ειδικούς συμβούλους καταλληλότερους σε αυτό το ρόλο. Επιπλέον, θεωρούν ελλιπείς τις ενέργειες της κοινωνίας αναφορικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αλλά ταυτόχρονα επιβεβλημένη την ανάγκη ένταξης του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στην εκπαίδευση. |
el |
dc.description.abstract |
Sexuality is a basic dimension of human existence and sexual education is a fundamental human right, which is now recognized by most countries in the world. Sexual education is considered necessary to strengthen the sexual health of the individual. Although parents seek to provide sex education to their children, research evidence shows a gap between their good intentions and reality. The aim of this study is to investigate the attitude of parents and society in general regarding the sexual education of children and young people, but also to examine the importance of introducing the subject of sexual education in education. In the theoretical part of the work, some basic terms are clarified, such as sexuality, sexual behavior or identity, sexual education and sexual health. Regarding the research part of the work, the method chosen is quantitative and the research tool the questionnaire, ensuring the anonymity of the respondents, due to the sensitivity of the subject. The research was carried out in Greece, in a population sample of 160 people of all ages. Finally, from the analysis of the results, it was found that parents do not often discuss with their children, as they do not feel comfortable talking about sexual topics with them, while they consider doctors and specialist counselors more suitable for this role. In addition, they consider society’s actions regarding sexual education to be insufficient, but at the same time the need to include the subject of sexual education in education is imperative. |
en |
dc.format.extent |
88 |
el |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.publisher |
ΔΙ.ΠΑ.Ε.-Σέρρες |
el |
dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el |
|
dc.subject |
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ |
el |
dc.subject.ddc |
613.907 |
el |
dc.title |
Η στάση της κοινωνίας σχετικά με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νέων και την εισαγωγή του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής στην εκπαίδευση |
el |
dc.type |
Διπλωματική εργασία |
|
dc.contributor.department |
Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων |
el |
dc.contributor.master |
ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων |
el |
dc.heal.publisherID |
teiser |
|
dc.subject.keyword |
Σεξουαλική αγωγή |
el |
dc.subject.keyword |
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση |
el |
dc.subject.keyword |
Σεξουαλικότητα |
el |
dc.subject.keyword |
Εκπαίδευση |
el |
dc.subject.keyword |
Σχολείο |
el |
dc.subject.keyword |
Κοινωνία |
el |
dc.subject.keyword |
Γονείς |
el |
dc.subject.keyword |
Αντιλήψεις γονέων |
el |
dc.subject.keyword |
Παιδιά |
el |
dc.subject.keyword |
Sexuality |
el |
dc.subject.keyword |
Sexual education |
el |
dc.subject.keyword |
Sexual behavior |
el |
dc.subject.keyword |
Sexual health |
el |
dc.subject.keyword |
Parents |
el |
dc.subject.keyword |
Children |
el |
dc.subject.keyword |
School |
el |
dc.subject.keyword |
Teachers |
el |