Διερεύνηση αντίληψης και στάσεων υπαλλήλων των δασικών υπηρεσιών της επιθεώρησης εφαρμογής δασικής πολιτικής Μακεδονίας-Θράκης για την εισαγωγή και εφαρμογή συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καραβασίλης, Ιωάννης
dc.contributor.author Αργυροπούλου, Χρυσάνθη Θ.
dc.date.accessioned 2024-02-09T07:48:18Z
dc.date.available 2024-02-09T07:48:18Z
dc.date.issued 2023-12
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4498
dc.description.abstract Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) αποτελεί έναν τρόπο διοίκησης, που τα τελευταία χρόνια άρχισε να γίνεται αντικείμενο μελέτης για την εφαρμογή της στο Δημόσιο Τομέα και την υιοθέτηση της από τους Οργανισμούς του Δημοσίου στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού και βελτίωσης του διοικητικού συστήματος αυτών. Έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της αποδοτικότητας και της ανταγωνιστικότητας ενός Οργανισμού - Υπηρεσίας μέσω της επικέντρωσης στις ανάγκες πολιτών αλλά και εργαζομένων, της βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών για ικανοποίηση του πολίτηπελάτη, της συμμετοχή όλων των εργαζομένων, της συμμετοχής της ηγεσίας-ανώτατης διοίκησης, της λήψη αποφάσεων με αντικειμενικότητα και της μείωσης του κόστους παροχής βελτιωμένων προϊόντων-υπηρεσιών. Για την επίτευξη των παραπάνω είναι αναγκαία μεταξύ άλλων: α) Η υιοθέτηση αλλαγών που αφορούν στις οργανωσιακές διαδικασίες, στην απλοποίηση-συγχώνευση-αναδιοργάνωση των δομών των ΥπηρεσιώνΟργανισμών, β) Η υιοθέτηση αλλαγών που αφορούν στην κατά το μέγιστο δυνατό αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών με την υιοθέτηση εκσυγχρονισμένων διαδικασιών όπως η χρήση της ψηφιακής υπογραφής, η ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων κ.α., γ) Η Δέσμευση της ηγεσίας ως προς τις αρχές της ολικής ποιότητας, δ) Η συνεχής Εκπαίδευση των εργαζομένων κ.α.. Η επιτυχής εφαρμογή των αλλαγών εξαρτάται από τα διάφορα εμπόδια που θα παρουσιαστούν κατά την διαδικασία εφαρμογών τους. Για τους Δημόσιους Οργανισμούς τα εμπόδια έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την έλλειψη οράματος από μέρους της ηγεσίας, την αντίσταση των εργαζομένων στην αλλαγή κ.α.. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να διερευνήσει τις απόψεις των υπαλλήλων των Δασικών Υπηρεσιών της Επιθεώρησης Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Μακεδονίας-Θράκης αναφορικά με τις αλλαγές που προκύπτουν από την εισαγωγή και εφαρμογή συστημάτων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Υπηρεσία. Προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω σκοπός καταρτίστηκε ερευνητικό ερωτηματολόγιο με το οποίο συλλέχθηκαν δεδομένα που αφορούν α) στις απόψεις των υπαλλήλων σχετικά με την αποδοχή ή όχι των αλλαγών που απαιτούνται, β) στις απόψεις των υπαλλήλων σχετικά με την συμβολή της διοίκησης-ηγεσίας προς την κατεύθυνση των συστημάτων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και γ) στις απόψεις των υπαλλήλων σχετικά με τη στάση της ανώτερης διοίκησης σχετικά με τα συστήματα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι των Δασικών Υπηρεσιών της Επιθεώρησης Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Μακεδονίας-Θράκης έχουν θετική στάση απέναντι στη εφαρμογή αλλαγών που διέπουν τα συστήματα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, θεωρούν ότι είναι δυνατή η εφαρμογή και προσαρμογή των υπαλλήλων σε αυτά τα συστήματα αλλά διατηρούν επιφυλάξεις διατηρώντας ουδέτερη στάση ως προς τη συμβολή και στάση της διοίκησης της υπηρεσίας τους στην κατεύθυνση εφαρμογής συστήματος ΔΟΠ και ιδιαίτερα αναγνωρίζουν ως κύριο εμπόδιο τη συμβολή και στάση της ανώτερης διοίκησης στο θέμα. Ιδιαίτερα οι υπάλληλοι μεγαλύτερου επιπέδου σπουδών έδειξαν περισσότερο διστακτικοί και αρνητικοί ως προς την συμβολή της διοίκησης και ανώτερης διοίκησης προς την κατεύθυνση εφαρμογής συστήματος ΔΟΠ. Την ίδια διστακτικότητα ως προς την συμβολή της διοίκησης της υπηρεσίας προς την κατεύθυνση εφαρμογής συστήματος ΔΟΠ υπέδειξαν και οι υπάλληλοι που έχουν προϋπηρεσία 21-30 έτη με τους νεότερους υπαλλήλους να εμφανίζονται πιο πεπεισμένοι για τη θετική στάση της διοίκησης. Τέλος παρουσιάζεται μία σύγκλιση απόψεων μεταξύ των υπαλλήλων, των προϊσταμένων τμήματος και των προϊσταμένων διεύθυνσης για το θέμα. el
dc.description.abstract Total Quality Management (TQM) is a way of administration, which recently has been thorougly studied for its application in the Public Sector and its adoption in Public Organizations in the context of synchronizing and improving their administrative system. It aims to improve the effectiveness, efficiency and competitiveness of an Organization - Service by focusing on the needs of citizens and employees, improving the services provided to satisfy the citizen-client, the participation of all employees, the participation of the leadership - top management, making decisions with objectivity and reducing the cost of providing improved products-services. In order to achieve the above, it is necessary, among others: a) The adoption of changes concerning the organizational procedures, the simplification-merging-reorganization of the structures of the Services-Organizations, b) The adoption of changes concerning the maximum possible utilization of Information Technology and Communications by adopting modernized procedures such as the use of digital signatures, the electronic circulation of documents, etc., c) The Commitment of the leadership to the principles of total quality, d) The continuous training of employees, etc. The successful implementation of the changes depends on the various obstacles that will be presented during their application process. For Public Organizations, the obstacles are mainly related to the lack of vision on the part of the leadership, the resistance of the employees to change, etc. The purpose of this master's thesis is to investigate the opinions of the employees of the Forestry Services of the Forestry Policy Implementation Inspection of MacedoniaThrace regarding the changes resulting from the introduction and implementation of Total Quality Management systems in the Service. In order to achieve the above purpose, a research questionnaire was drawn up with which data were collected concerning a) the opinions of the employees regarding the acceptance or not of the changes required, b) the opinions of the employees regarding the contribution of the administration-leadership towards the direction of Total Quality Management systems and c) on employees' views on the attitude of senior management regarding Total Quality Management systems. The results of the research showed that the civil servants of the Forestry Services of the Forestry Policy Implementation Inspection of Macedonia-Thrace have a positive attitude towards the implementation of changes governing the Total Quality Management systems, they consider that it is possible to implement and adapt the employees to these systems but they maintain reservations by maintaining a neutral attitude regarding the contribution and attitude of their department's management in the direction of implementing a BOP system and especially recognize as the main obstacle the contribution and attitude of the senior management in the matter. Especially the employees with a higher level of education were more hesitant and negative regarding the contribution of the management and senior management towards the implementation of the HSE system. Employees with 21-30 years of experience indicated the same hesitancy regarding the contribution of the service's management towards the implementation of the ILO system, with the younger employees appearing more convinced of the management's positive attitude. Finally, a convergence of opinions between employees, department heads and department heads on the subject is presented. en
dc.format.extent 142 el
dc.language.iso el el
dc.publisher ΔΙ.ΠΑ.Ε.-Σέρρες el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ el
dc.subject ΔΑΣΗ ΚΑΙ ΔΑΣΟΛΟΓΙΑ el
dc.subject ΔΑΣΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ el
dc.subject.ddc 658.562 el
dc.title Διερεύνηση αντίληψης και στάσεων υπαλλήλων των δασικών υπηρεσιών της επιθεώρησης εφαρμογής δασικής πολιτικής Μακεδονίας-Θράκης για την εισαγωγή και εφαρμογή συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Διοίκηση αλλαγών el
dc.subject.keyword Διοίκηση Ολικής Ποιότητας el
dc.subject.keyword Ποιότητα el
dc.subject.keyword Αποτελεσματικότητα el
dc.subject.keyword Παραγωγικότητα el
dc.subject.keyword Ηγεσία el
dc.subject.keyword Ανθρώπινο δυναμικό el
dc.subject.keyword Δασική Υπηρεσία el
dc.subject.keyword Change management el
dc.subject.keyword Total Quality Management el
dc.subject.keyword Quality el
dc.subject.keyword Efficiency el
dc.subject.keyword Productivity el
dc.subject.keyword Leadership el
dc.subject.keyword Human resources el
dc.subject.keyword Forest Service el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές