dc.contributor.advisor |
Κωνσταντινίδης, Χρήστος |
|
dc.contributor.author |
Δανιηλίδου, Όλγα |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-20T08:07:47Z |
|
dc.date.available |
2023-06-20T08:07:47Z |
|
dc.date.issued |
2023-05 |
|
dc.identifier.uri |
http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4271 |
|
dc.description.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνηθεί το εάν και κατά πόσο η ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης θα μπορούσε να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την τουριστική ανάπτυξη της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών.
Για να γίνει αυτό, έπρεπε πρωτίστως να αναλυθούν τόσο οι έννοιες του τουρισμού και της τουριστικής ανάπτυξης όσο και η έννοια του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ιδίως όσον αφορά στο τουριστικό προϊόν ενός προορισμού. Για να είναι πιο ολοκληρωμένη η παρούσα μελέτη έπρεπε και να παρουσιαστεί συνοπτικά, αλλά και περιεκτικά ταυτόχρονα, η ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης και το τουριστικό και πολιτιστικό απόθεμά της. Κατόπιν, αναλύθηκε και η μεθοδολογία της έρευνας, η οποία επιλέχθηκε ως η καταλληλότερη, βάσει των πλεονεκτημάτων που συγκέντρωνε σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εν λόγω εργασίας. Έτσι, επιλέχθηκε η χρήση μιας πλήρως δομημένης συνέντευξης με ερωτήσεις κλειστού τύπου (Likert), έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η εξαγωγή στατιστικών στοιχείων, αλλά και αρκετές ερωτήσεις ανοικτού τύπου, στις οποίες οι συμμετέχοντες μπορούσαν να εκφραστούν πιο ελεύθερα και να είναι πιο αναλυτικοί και επεξηγηματικοί.
Τα αποτελέσματα που συνάχθηκαν κατόπιν όλης της διαδικασίας που ακολουθήθηκε συνοψίζονται στο ότι η ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης μπορεί πράγματι να αποτελέσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, στο οποίο θα μπορούσε να στηριχθεί η περαιτέρω τουριστική της ανάπτυξη. Ωστόσο, αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν βελτιωθούν κάποιοι τομείς στους οποίους η περιοχή υστερεί επί του παρόντος (π. χ. υποδομές διαμονής, εστίασης και ψυχαγωγίας, πιστοποιημένα περιπατητικά μονοπάτια, αξιοποίηση ανενεργών τουριστικών πόρων, όπως το φαράγγι του Αγγίτη και το λιμάνι της Αμφίπολης, τουριστικό marketing plan για την περιοχή κλπ), και εφόσον υλοποιηθούν οι περισσότερες τουλάχιστον από τις προτάσεις, οι οποίες αναφέρονται στο τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας (π. χ. προτεραιοποίηση της τουριστικής ανάπτυξης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, συνεχής και στοχευμένη προβολή και διαφήμιση της περιοχής, κινητροδότηση του ιδιωτικού τομέα για επενδύσεις στην περιοχή, κλπ). |
el |
dc.description.abstract |
The purpose of this thesis is to investigate whether and to what extent the wider area of Amphipolis could constitute a competitive advantage for the tourism development of the Regional Unit of Serres.
In order to do this, both the concepts of tourism and tourism development as well as the concept of competitive advantage, especially with regard to the tourism product of a destination, had to be analyzed first. In order for this study to be more complete, the wider area of Amphipolis and its tourism and cultural reserve had to be presented both concisely and comprehensively at the same time. Then, the research methodology was analyzed, which was chosen as the most appropriate, based on the advantages it gathered according to the requirements of this thesis. Thus, the use of a fully structured interview was chosen, containing closed-ended questions (Likert), so that statistical data could be extracted, but also several open-ended questions, in which the participants could express themselves more freely and be more analytical and explanatory.
The results gathered, after the entire process was completed, are summarized in that the wider area of Amphipolis can indeed be the competitive advantage of the whole of the Regional Unit of Serres, on which its further tourism development could rely. However, this can only be achieved if some sectors in which the area is currently lagging behind are improved (e.g. accommodation, dining and entertainment infrastructure, certified walking trails, utilization of inactive tourism resources such as the Aggitis gorge and the port of Amphipolis, tourism marketing plan for the area etc.), and if at least most of the proposals mentioned in the last chapter of this thesis are implemented (e.g. prioritization of tourism development by the Local Government, continuous and targeted promotion and advertising of the area, motivation of the private sector to invest in the area, etc.). |
en |
dc.format.extent |
105 |
el |
dc.language.iso |
el |
el |
dc.publisher |
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας |
el |
dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el |
|
dc.subject |
TEICM::ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ |
el |
dc.subject |
ΑΜΦΙΠΟΛΗ (ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ) |
el |
dc.subject.ddc |
338.4791 |
el |
dc.title |
Η ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την τουριστική ανάπτυξη της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών |
el |
dc.type |
Διπλωματική εργασία |
|
dc.contributor.department |
Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων |
el |
dc.contributor.master |
MBA in Hospitality & Tourism |
el |
dc.heal.publisherID |
teiser |
|
dc.subject.keyword |
Αμφίπολη |
el |
dc.subject.keyword |
Τουριστική ανάπτυξη |
el |
dc.subject.keyword |
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα |
el |
dc.subject.keyword |
Amphipolis |
el |
dc.subject.keyword |
Tourism development |
el |
dc.subject.keyword |
Competitive advantage |
el |