Η εφαρμογή της ΔΟΠ στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και η επίδρασή της στο επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών: η περίπτωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Αηδόνης, Δημήτριος
dc.contributor.author Λαμπράκη, Βασιλική
dc.date.accessioned 2023-06-02T06:55:54Z
dc.date.available 2023-06-02T06:55:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4241
dc.description.abstract Σκοπός της εργασίας ήταν να μελετήσει τη σχέση που υφίσταται, εφόσον υφίσταται, μεταξύ του βαθμού στον οποίον εφαρμόζονται οι αρχές της ΔΟΠ στα ιδρύματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και του βαθμού εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, μελετήθηκαν: (i) ο βαθμός εφαρμογής των αρχών της ΔΟΠ στα ιδρύματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, (ii) ο βαθμός εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών που απασχολούνται στα προαναφερόμενα ιδρύματα και (iii) ο βαθμός στον οποίον το δημογραφικό κι εργασιακό προφίλ των εκπαιδευτικών που απασχολούνται στα προαναφερόμενα ιδρύματα επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της εργασιακής τους ικανοποίησης. Για τους σκοπούς της εργασίας διεξήχθη ποσοτική έρευνα μέσω της διανομής δομημένου ερωτηματολογίου σε ένα τυχαίο δείγμα εκπαιδευτικών, οι οποίοι απασχολούνται σε ιδρύματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Από τα αποτελέσματα της ανάλυσης προέκυψε ότι ο βαθμός στον οποίον εφαρμόζονται οι αρχές της ΔΟΠ στα ιδρύματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτά. Ωστόσο, το επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών επηρεάζεται μόνο από: (i) τις αρχές της ΔΟΠ που αφορούν στον προσανατολισμό στον πελάτη, (ii) τις αρχές της ΔΟΠ που αφορούν στη συνεχή εξέλιξη των εκπαιδευτικών και (iii) τις αρχές της ΔΟΠ που αφορούν στην ενίσχυση του ηθικού και στην υποκίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών. Επιπλέον, προέκυψε ότι οι αρχές της ΔΟΠ εφαρμόζονται σε μέσο βαθμό στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ενώ μέσο προς υψηλό προέκυψε ότι είναι το επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών που απασχολούνται στα ιδρύματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Τέλος, το φύλο, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση και το εκπαιδευτικό υπόβαθρο, καθώς και το καθεστώς εργασίας και τα έτη υπηρεσίας των εκπαιδευτικών επηρεάζουν το επίπεδο της εργασιακής τους ικανοποίησης. el
dc.description.abstract The primary aim of the thesis was the study of the relationship, if there exists any, between the extent to which TQM principles are applied on schools of secondary education in Greece and the level of job satisfaction of teachers employed in these schools. Further, it was investigated: (i) the level to which TQM principles are applied on schools of secondary education in Greece, (ii) the level of job satisfaction of teachers employed in these schools and (iii) the extent to which teachers’ demographic and work profile affects significantly the level of their job satisfaction. For the purposes of the thesis, a quantitative research was carried out, through the distribution of a structured questionnaire to a random sample of teachers of secondary schools in Greece. The results of the analysis showed that the extent to which TQM principles are applied in secondary schools in Greece has a significant impact on the level of teachers’ job satisfaction. However, the level of teachers’ job satisfaction is affected only by: (i) TQM principles regarding orientation to the customer, (ii) TQM principles regarding teachers’ continuous personal growth and (iii) TQM principles regarding teachers’ and students’ motivation. Further, it occurred that TQM principles are applied on average level in secondary schools in Greece, whereas the level of their teachers’ job satisfaction is medium to high. Finally, teachers’ sex, age, family status and educational background along with their working status and years of professional experience have a significant impact on their level of job satisfaction. en
dc.format.extent 116 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ el
dc.subject TEICM::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ el
dc.subject.ddc 658.562 el
dc.title Η εφαρμογή της ΔΟΠ στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς και η επίδρασή της στο επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών: η περίπτωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Αρχές ΔΟΠ el
dc.subject.keyword Ικανοποίηση εκπαιδευτικών el
dc.subject.keyword Δευτεροβάθμια εκπαίδευση el
dc.subject.keyword TQM principles el
dc.subject.keyword Teachers’ job satisfaction el
dc.subject.keyword Secondary education el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές