Αξιολόγηση ενεργειακής αναβάθμισης σχολικών μονάδων

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Αηδόνης, Δημήτρος
dc.contributor.author Ιωαννίδης, Χρήστος
dc.date.accessioned 2023-03-09T08:55:49Z
dc.date.available 2023-03-09T08:55:49Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4165
dc.description.abstract Τα σχολεία αποτελούν ένα μεγάλο μέρος των δημόσιων κτιρίων της Ελλάδας και δεδομένου της εκτεταμένης χρήσης τους, απαιτούν υψηλές κρατικές δαπάνες για την ενεργειακή τους κάλυψη. Επίσης, η συνεισφορά τους στην παραγωγή ρύπων είναι ιδιαίτερα σημαντική. Το ποσοστό συμμόρφωσης στις απαιτήσεις του κανονισμού ενεργειακής απόδοσης κτιρίων είναι πολύ χαμηλό και η εφαρμογή ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών θέρμανσης, φωτισμού και αερισμού κρίνεται αναγκαία. Ο κλιματισμός είναι ακόμη μια παράμετρος που θα μας απασχολήσει έντονα στο εγγύς μέλλον λόγο της κλιματικής αλλαγής. Οι χώροι διδασκαλίας θα πρέπει να διασφαλίζουν την θερμική και οπτική άνεση καθώς και να έχουν την απαιτούμενη ποιότητα αέρα, έτσι ώστε οι μαθητές να νιώθουν ευχάριστα και να μπορούν να αποδώσουν ανεπηρέαστοι το μέγιστο. Όλα όμως τα παραπάνω θα πρέπει να εξασφαλίζονται λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τόσο την βιωσιμότητα από την σκοπιά της οικονομίας όσο και του περιβάλλοντος. Η παρούσα έρευνα έχει ως βασικό στόχο την αξιολόγηση των σχολικών ενεργειακών συστημάτων από τους εκπαιδευτικούς καθώς και να βολιδοσκοπήσει την στάση τους σε δυνητικές επεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Σύμφωνα με το δείγμα των 116 εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα, η ικανοποίηση τους από την απόδοση των χρησιμοποιούμενων συστημάτων κρίνεται μάλλον οριακή. Με μεγάλη διασπορά απόψεων παρατηρούμε από σχετικά υψηλή ικανοποίηση σε θέματα που αφορούν τον φωτισμό έως και χαμηλή σε αυτά που αφορούν την θερμομονωτική ικανότητα των σχολικών κτιρίων. Επίσης προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας, με μεγάλη σύγκλιση απόψεων, παρουσιάζουν ιδιαίτερα θετική στάση σε προοπτικές ενεργειακής αναβάθμισης των σχολείων αλλά πιστεύουν πως δεν υπάρχει πολιτική βούληση. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προοπτική χρήσης των ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων για εκπαιδευτικούς σκοπούς, που υποστηρίζεται ως άποψη από την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. el
dc.description.abstract Schools constitute a large part of the public buildings in Greece and due to their extensive use, they require high state expenditure for their energy coverage. Their contribution to the production of pollutants is also particularly important. The compliance rate with the requirements of the Energy Performance of Buildings Regulation is very low and the application of energy efficient technologies in the sense of heating, lighting and ventilation is considered necessary. Air conditioning is also a parameter that will be of a great concern in the near future, due to climate change. Teaching spaces should ensure thermal and visual comfort as well as the required air quality, so that students feel comfortable and can perform to their full studies unaffected. But all of the above should be ensured with serious consideration of both economic and environmental sustainability. The main objective of this research is to evaluate the school energy systems by teachers and to sound out their attitude towards potential energy upgrade interventions. According to the sample of 116 teachers, who participated in the survey, their satisfaction with the systems used is rather marginal. With a wide variation of options, we observe from relatively high satisfaction on issues related to lighting to low satisfaction on those related to the thermal insulation capacity of school buildings. It is also concluded that teachers in Greece, with a great convergence of options, have a very positive attitude towards the prospects of energy upgrading of schools but they believe that there is no political will. Of great interest is the prospect of using energy efficient systems for educational purposes, which is supported as a view by the vast majority of teachers. en
dc.format.extent 130 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΚΤΙΡΙΑ::ΚΤΙΡΙΑ, ΣΧΟΛΙΚΑ::ΚΤΙΡΙΑ, ΣΧΟΛΙΚΑ -- ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ el
dc.subject.ddc 696 el
dc.title Αξιολόγηση ενεργειακής αναβάθμισης σχολικών μονάδων el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. el
dc.contributor.master MSc in: Renewable Energy Systems: Design, development and optimization el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Ενεργειακή αναβάθμιση el
dc.subject.keyword Ενεργειακή απόδοση κτιρίων el
dc.subject.keyword Σχολικά κτίρια el
dc.subject.keyword Σχολεία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές