Περίληψη:
Στα πλαίσια της εκπόνησης της πτυχιακής εργασίας μας στόχος είναι να διερευνήσουμε τις απόψεις των φοιτητών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Σερρών (Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος), εάν η εκπαίδευση με την μέθοδο εξ’ αποστάσεως στο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, η οποία άλλαξε εν όψη πανδημίας covid-19 από εκπαίδευση με φυσική παρουσία έξαφνα διαμορφώθηκε σε εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως, είναι πιο εύκολη και λειτουργική για αυτούς. Εάν η εκπαίδευση με την μέθοδο της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης επηρέασε τις σπουδές τους, την μελέτη τους και την πρόοδο στην εξεταστική τους.
Τέθηκε το ερώτημα ενόψιν της νέας πραγματικότητας εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως εάν οι φοιτητές οργανώθηκαν και μελέτησαν περισσότερο, ώστε να καταφέρουν να επιτύχουν βαθμολογίες υψηλότερες σε περισσότερα μαθήματα από ότι κατάφερναν με φυσική παρουσία, ακόμα εάν η τηλεκπαίδευση διευκόλυνε την παρακολούθηση μαθημάτων προηγούμενων εξαμήνων. Θα θέλαμε να εξετάσουμε την άποψη των φοιτητών (σε ποσοστό) εάν προτιμούν την εκπαίδευση με φυσική παρουσία ή με τηλεκπαίδευση.
Αρχικά γίνεται αναφορά στον covid-19 τι είναι, γιατί χαρακτηρίστηκε πανδημία και τι επιπτώσεις είχε στην καθημερινότητα των φοιτητών και στις σπουδές τους την τρέχουσα περίοδο που ξέσπασε αναγκάζοντάς τους να ζήσουν μια πρωτόγνωρη «καραντίνα» και πως αντιμετωπίστηκε ώστε να μην επηρεαστεί η εκπαίδευση τους, ώστε να μην χαθούν μαθήματα ή ολόκληρα εξάμηνα.
Στην συνέχεια αναλύουμε τι είναι τηλεκπαίδευση, την ασύγχρονη και σύγχρονη εκπαίδευση μέσω πλατφόρμας e-learning και zoom, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αυτών, τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων με διάφορες μεθόδους πχ. ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ασκήσεις μέσω πλατφόρμα του exams, με προφορικές εξετάσεις μέσω της πλατφόρμας zoom (με ανοιχτή κάμερα και μικρόφωνο έχοντας την συγκατάθεση των φοιτητών) και τέλος τις απόψεις τους για την όλη πρωτόγνωρη κατάσταση, εμπειρία που απόκτησαν.
Συμπερασματικά παρουσιάζουμε στην έρευνα η οποία διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου και τα αποτελέσματα με τις απόψεις των φοιτητών που έχουν ως αποτέλεσμα την θετική αντιμετώπιση των νέων πραγμάτων μάθησης, αλλά και την πεποίθηση τους ότι θα ξαναγυρίσουν στα φοιτητικά έδρανα, όπως και επράχθη το χρονικό διάστημα που παρουσιάζεται η έρευνα αυτή με τα ανάλογα αυστηρά μέτρα.