Η ρομποτική αποτελεί μια σχετικά καινούργια επιστήμη η οποία έχει πλέον καθημερινή και ποικίλη εφαρμογή στην καθημερινότητα μας.Επιπλέον, η επιστήμη αυτή τα τελευταία χρόνια διεισδύει όλο και περισσότερο στον τομέα της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ως όραμα της, την καλύτερη εκμάθηση των καινούργιων επιστημών και γνώσεων στους μαθητές, καθώς και την ανάπτυξηανθρώπων με κατάλληλα προσόντα και δεξιότητες, οι οποίες στα πλαίσια των παγκοσμιοποιημένων πλέον κοινωνιών, θα αποτελούν πολίτες που θα μπορούν να συνεισφέρουν θετικά σε τοπική και παγκόσμια κλίμακα.
Στόχος της προτεινόμενης πτυχιακής εργασίας είναι ανάπτυξη ασκήσεων και παραδειγμάτων της εκπαιδευτικής ρομποτικής με την βοήθεια του mBot. Αρχικά γίνεται αναφορά στην ρομποτική και την εφαρμογή της στην εκπαίδευση και το πως αλλάζει τον τρόπο μάθησης. Στησυνέχεια, αναλύεται η μεθοδολογία STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics). Έπειτα, γίνεται γνωριμία με το εκπαιδευτικό ρομπότ κιτ mBot καιμε το λογισμικό mBlock, ενώ στο επόμενο κεφάλαιο πραγματοποιείται συναρμολόγηση του mBot με απλά βήματα. Στο τελευταίο και πειραματικό μέρος της εργασίας, γίνεται εκτέλεση και παρουσίαση ασκήσεων-παραδειγμάτων που έχουν πρακτική εφαρμογή ως εκπαιδευτικό υλικό.
Robotics is a new science that has daily application in our everyday life. In addition, the science of roboticsis increasinglyusedin education. Educational robotic’s vision is to make students understand better the sciences, as well as to develop people with appropriate qualifications and skills, which in the context of globalized societies will providecitizens who can contribute positively to a local and global scale.
The aim of the followingproject is to develop exercises and examples of educational robotics with the help of the mBot. Firstly, in the following project, there is a reference to robotics and its application to education and how it improves learning. Thereafter, the STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) methodology is analyzed. Subsequently, we learnabout therobot kit mBot and the mBlock software, and in the next chapter we assemble the mBot taking simple steps. In the last and experimental part of the project, we perform and present exercises-examples that have practical application as educational material.