Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή πραγματεύεται τον σχεδιασμό και την ανάλυση του εξωτερικού κελύφους ενός ηλιακού αυτοκινήτου με τα πρότυπα που θέτουν οι κανονισμοί του φοιτητικού διαγωνισμού Bridgestone world solar challenge. Ο σχεδιασμός αυτός γίνετε με γνώμονα την βέλτιστη απόδοση του αυτοκίνητου από άποψη αεροδυναμικής. Η έννοια της αεροδυναμικής παίρνει μια εντελώς διαφορετική σημασία από την κλασική έννοια αγωνιστικών αυτοκινήτων τύπου formula 1, αφού σκοπός του αεροδυναμικού πακέτου σε αυτόν τον διαγωνισμό δεν είναι η γρήγορη επιτάχυνση και η καλύτερη δυνατή πρόσφυση στις στροφές αλλά η μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας από τους κινητήρες. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού θα πρέπει το κινούμενο όχημα να συναντά όσο το δυνατόν μικρότερη αντίσταση, λόγο της σύγκρουσης του με τον αέρα, όταν κινείται. Για την εκπόνηση της παρούσας πτυχιακής θα χρησιμοποιηθούν, το σχεδιαστικό πρόγραμμα Solidworks για τον σχεδιασμό του αεροδυναμικού κελύφους (fairing) του αυτοκινήτου και το υπολογιστικό πρόγραμμα Fluent της ANSYS για τον υπολογισμό και την αξιολόγηση των αεροδυναμικών μεγεθών που χρησιμεύουν στην διεξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την γεωμετρία που σχεδιάστηκε.