Εφαρμογή των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας στην ΑΑΔΕ: κριτήρια εφαρμογής, Βαθμός ικανοποίησης των εργαζομένων: μελέτη περίπτωσης ΔΟΥ Κατερίνης

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Πασχαλούδης, Δημήτριος
dc.contributor.author Ζέττα, Θεοδώρα
dc.date.accessioned 2019-06-19T06:22:26Z
dc.date.available 2019-06-19T06:22:26Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/3971
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα ούτε παρείχε τις απαιτούμενες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Έτσι, είναι επιτακτική η ανάγκη για αναμόρφωση του δημόσιου τομέα για να μπορεί να ανταποκριθεί σε μια σύγχρονη και απαιτητική κοινωνία, στην δική μας περίπτωση της Ελλάδας ως μέλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Βασικό στοιχείο της διοικητικής μεταρρύθμισης στη Δημόσια Διοίκηση μετά την σύσταση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) από το Υπουργείο Οικονομικών, είναι η θέσπιση των Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας (Π.Θ.Ε). Τα Π.Θ.Ε. μπορεί να αποτελέσουν ένα απαραίτητο εργαλείο για την πιο ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στη Δημόσια Διοίκηση. Το περίγραμμα θέσης εργασίας παρουσιάζει αναλυτικά το σκοπό, τις αρμοδιότητες, τα καθήκοντα και τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ο κάτοχος της. Έτσι, η μελέτη αυτή εστιάζεται κυρίως στις μεταρρυθμίσεις και αλλαγές που έφεραν τα Π.Θ.Ε και η Α.Α.Δ.Ε θέλοντας να εφαρμόσει ένα νέο μοντέλο διοίκησης και οργάνωσης των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα. Για να το ερευνήσουμε αυτό, εξετάσαμε την μελέτη περίπτωσης της εφαρμογής των Π.Θ.Ε. που επικεντρώνεται στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και συγκεκριμένα στη Δ.Ο.Υ. Κατερίνης. Με μια ιστορική αναδρομή από την σύσταση των πρώτων εφοριών, την νομοθεσία και το καθηκοντολόγιο που εφαρμόζεται για την τοποθέτηση των υπαλλήλων στις τότε υπηρεσίες (εφορίες) του Υπουργείου Οικονομικών, οδηγούμαστε στα σημερινά περιγράμματα θέσεων της Α.Α.Δ.Ε. Η έρευνα στοιχειοθετείται και τεκμηριώνεται με εμπειρικά δεδομένα ποσοτικά (ερωτηματολόγια) αλλά και ποιοτικά (συνέντευξη). Στόχος είναι η κατανόηση σε βάθος των περιγραμμάτων θέσεων, των κριτήριων εφαρμογής τους και τέλος τον βαθμό ικανοποίησης των υπαλλήλων στις ΔΟΥ. Επιπρόσθετα, στηρίζουμε τα συμπεράσματα μας και με ποιοτικά δεδομένα από την πλευρά της διεύθυνσης. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας μας συμπεραίνεται ότι οι υπάλληλοι εμπιστεύονται τα Π.Θ.Ε, είναι ικανοποιημένοι από τη θέση εργασίας που κατέχουν στη Δ.Ο.Υ., και πιστεύουν ότι έχουν τοποθετηθεί στα Π.Θ.Ε. με αντικειμενικά κριτήρια και τα τυπικά προσόντα τους. Επιπρόσθετα, επιδιώκουν περαιτέρω εκπαίδευση και επιμόρφωση για την εξέλιξη τους και ανταπόκριση στα καθήκοντα τους. Επίσης και η διοίκηση της Δ.Ο.Υ. εμπιστεύεται τα Π.Θ.Ε. ως ένα εργαλείο διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού των Δ.Ο.Υ. που της επιτρέπει να κάνει τοποθετήσεις των υπαλλήλων, σύμφωνα με τα τυπικά προσόντα, τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη διοίκηση να κάνει αντικειμενική και δίκαιη διαχείριση των εργαζομένων της Δ.Ο.Υ. Στη συνέχεια γίνεται μία σύγκριση της εφαρμογής των Π.Θ.Ε. στην Α.Α.Δ.Ε. για την καλύτερη στελέχωση των υπηρεσιών της (Δ.Ο.Υ.), με την Γερμανική Φορολογική Διοίκηση. Όπου παρουσιάζεται διαφορετική λογική στην στελέχωση των οικονομικών υπηρεσιών και συγκεκριμένα από τα αρχικά στάδια της τοποθέτησης τους στην αντίστοιχη θέση. Παρότι απαιτείται επιπλέον χρόνος ώστε τα ΠΘΕ να δοκιμαστούν ακόμη περισσότερο στην πράξη, από την έρευνα μας προκύπτει συνολικά ότι τα Π.Θ.Ε. είναι τα αναγκαία εργαλεία για την βέλτιστη επιλογή των θέσεων εργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες ώστε να καθίσταται δυνατή και ορθολογική η στελέχωση των υπηρεσιών της Α.Α.Δ.Ε. με γνώμονα την ικανοποίηση και την υψηλότερη απόδοση των υπαλλήλων. el
dc.description.abstract Hellenic Public Administration, as it has operated so far, did not provide the required high quality services. Thus, there is an urgent need for a reform of the public sector in order to be able to respond to a modern and demanding society in our case of Greece as a member of the European Union. A key element of the administrative reform in the Public Administration following the establishment of the Independent Public Revenue Authority (A.A.D.E.) by the Ministry of Finance, is the establishment of Job Seeking Plans (PTHE). The PTHE can be a necessary tool for the more rational management of human resources in Public Administration. The job description should detail the purpose, the responsibilities, the duties and the qualifications of the holder. Thus, this study focuses mainly on the reforms and changes brought by the PATHE and the AADE aiming to implement a new model of administration and organization of the Ministry of Finance services in accordance with the European standards. In order to investigate this, we examined the case study of the application of PTH which focuses on the Public Financial Services (DOY) and in particular at the Tax Office of Katerini. With a historical retrospection from the establishment of the first tax regiments, the legislation and the role that is applied for the placement of the employees at the then departments of the Ministry of Finance, we are leading to the current outline positions of the AADE. The survey is based on empirical and quantified data (questionnaires) but also on qualitative (interview). The aim is to understand in depth the job descriptions, the criteria for their implementation and, finally, the degree of satisfaction of the officials in the tax administration. In addition, we support our findings with quality data from the management side. Based on the findings of our research, it is stated that the employees who trust the PTHE, are satisfied with the job they hold at the Tax Office. They believe that they have been placed in PTHE with objective criteria and their formal qualifications. Additionally, they seek further education and training to develop and respond to their duties. The administration also of the tax office Trust the PTHE as a human resource management tool of the Tax Offices which allows it to place employees' posts according to their formal qualifications, knowledge and skills. This enables the administration to conduct objective and fair management of the employees of the tax office. Furthermore, it was made a comparison of the application of the PTHE in the AADE for the better staffing of its services (Tax Office) with the German Tax Administration. Where there is a different logic in the staffing of financial services, and in particular from the initial stages of their placement in the respective position. Although it is demanded more time in order to test the PTHE even further in practice, our research reveals overall that PTH are the necessary tools for the optimal selection of jobs in the public services so as to enable and rationalize the staffing of the AADE services based on the satisfaction and higher performance of employees. en
dc.format.extent 173 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ el
dc.subject TEICM::ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ::ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ::ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ el
dc.subject.ddc 658.3 el
dc.title Εφαρμογή των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας στην ΑΑΔΕ: κριτήρια εφαρμογής, Βαθμός ικανοποίησης των εργαζομένων: μελέτη περίπτωσης ΔΟΥ Κατερίνης el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Υπουργείο Οικονομικών el
dc.subject.keyword ΑΑΔΕ el
dc.subject.keyword ΔΟΥ el
dc.subject.keyword Περιγράμματα Θέσης el
dc.subject.keyword Δημόσιοι Υπάλληλοι el
dc.subject.keyword Κριτήρια el
dc.subject.keyword Καθηκοντολόγιο el
dc.subject.keyword Ministry of Finance el
dc.subject.keyword AADE el
dc.subject.keyword Tax Office el
dc.subject.keyword Position profiles el
dc.subject.keyword Public servants el
dc.subject.keyword Criteria el
dc.subject.keyword Task el
dc.subject.keyword Force el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές