Με την επέκταση της επικοινωνίας, οι άνθρωποι συνεχώς επηρεάζονται από την ποικιλία των μηνυμάτων και των εικόνων που δέχονται από τις διαφορετικές μορφές των μέσων ενημέρωσης. Μεταξύ αυτών είναι η διαφήμιση, με τις στρατηγικές που χρησιμοποιεί, απευθυνόμενη προς τα συναισθήματα των ανθρώπων. Όσοι διαθέτουν κριτική σκέψη, έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε χιλιάδες διαφημίσεις εκείνα τα προϊόντα που αντιστοιχούν καλύτερα στις πραγματικές ανάγκες. Επίσης, οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν καταλάβει την αξία του Διαδικτύου και για αυτό επιχειρούν να διαφημίσουν τα προϊόντα – υπηρεσίες τους με την βοήθεια της ηλεκτρονικής Διαφήμισης. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μεγάλη ανάπτυξη της ηλεκτρονικής Διαφήμισης.
Συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική Διαφήμιση είναι ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες του Internet μπορούν να πληροφορούνται για την ύπαρξη κάποιου site, έχοντας τη δυνατότητα να ενημερωθούν για αυτό που προσφέρει. Η αμεσότητα που προσφέρει το Internet δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες να έρθουν σε άμεση επαφή με τους πιθανούς πελάτες και να οικοδομήσουν μια νέα σχέση εμπιστοσύνης.
Υπό το φως των παραπάνω διαπιστώσεων, στην παρούσα μελέτη γίνεται μια προσπάθεια που στόχο έχει να καταγράψει τους τρόπους, τις μεθόδους και τα κόστη της ηλεκτρονικής Διαφήμισης καθώς και να ερμηνεύσει τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.
Έχοντας αυτή την κατεύθυνση για να επιτευχθεί ο σκοπός της εργασίας, στο πρώτο μέρος μέσα από βιβλιογραφική αναφορά αναλύεται το θεωρητικό μέρος που αφορά στο ρόλο της διαφήμισης αλλά και της ηλεκτρονικής Διαφήμισης γενικότερα, στα χαρακτηριστικά τους, στη δύναμη τους, αλλά και στα διαφημιστικά μέσα που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις-οργανισμοί προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους. Βέβαια, στην ηλεκτρονική Διαφήμιση έγινε αναφορά και στους τρόπους, στις μεθόδους και στα κόστη, που αφορούν αποκλειστικά αυτή.
Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται η ερευνητική μεθοδολογία και ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου το οποίο δόθηκε σε άτομα διάφορων ηλικιών (από 15 και άνω) και συμπληρώθηκε από 166 ερωτηθέντες
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα της έρευνας, που έλαβε χώρα το χρονικό διάστημα Μαρτίου – Απριλίου 2019, σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και κυρίως ηλεκτρονικά, προκύπτει ότι η ηλεκτρονική Διαφήμιση παίζει καθοριστικό ρόλο στην ζωή των καταναλωτών και πως η χρησιμότητα της είναι αποτελεσματικότερη από οποιοδήποτε άλλο μέσο Διαφήμισης.
With the expansion of communication, people are constantly influenced by a variety of messages and images from different forms of media. Among these is advertising, with the strategies it uses, addressing the feelings of people. Those with critical thinking have the ability to choose among thousands of advertisements those products that best match the actual needs. Also, most enterprises have understood the value of the Internet and for this reason they attempt to advertise their products and services with the help of online advertising. In recent years, a strong growth in online Advertising is observed.
In particular, online Advertising is the way Internet users can become aware of the existence of a site, having the opportunity to be informed about what it offers. The immediacy offered by the Internet enables companies to get in touch with potential customers and build a new relationship of trust.
In the light of the above findings, an attempt is being made in this study to capture the ways, methods and costs of online Advertising as well as to interpret the preferences of consumers.
In this direction, in order for the purpose of this paper to be achieved, the first part, through bibliographical references, analyzes the theoretical part concerning the role of advertising and online Advertising in general, regarding their characteristics, their power, but also the advertising means used by enterprises-organizations in order to achieve their purpose. Of course, in the part of online Advertising, reference has also been made to the ways, methods and costs that exclusively relate to it.
In the second part, are presented the research methodology and the planning of the questionnaire, which was given to individuals of different ages (from 15 years of age and over) and was completed by 166 respondents.
According to the outcome of the survey carried out from March to April 2019, in various cities of Greece and mainly electronically, it appears that online Advertising plays a key role in the lives of consumers and that its utility is more effective than any other means of Advertising.