Διοίκηση Μονάδων Υγείας: διερεύνηση εργασιακής ικανοποίησης ως πηγή διασφάλισης υψηλής ποιότητας φροντίδας

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Τσουρέλα, Μαρία
dc.contributor.author Κυρτάσογλου, Φωτεινή
dc.date.accessioned 2019-05-10T08:47:57Z
dc.date.available 2019-05-10T08:47:57Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/3918
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Σ' ένα γενικότερο πλαίσιο η σημαντικότητα του κάθε επαγγέλματος αποτελεί βασικό μέσο διαμόρφωσης και διατήρησης της κοινωνικής ζωής. Η κατηγορία των επαγγελμάτων στους οργανισμούς υγείας διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στο κοινωνικό σύνολο καθώς σχετίζεται με θέματα αναγκών υγείας ενώ το έργο της φροντίδας μέσω των επαγγελμάτων υγείας, κρίνεται απαραίτητο όσο ποτέ. Η επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων στον τομέα της υγείας συνδέεται άρρηκτα και δυναμικά με την παραγωγή και την παροχή των υπηρεσιών υγείας. Η ορθή διαχείριση και εργασιακή ικανοποίηση καθώς και η διερεύνηση των επιπέδων του συγκεκριμένου άξονα οδηγεί στον εντοπισμό και την τεκμηρίωση τόσο των αιτιών όσο και των προβλημάτων που προκύπτουν από την άσκηση των καθηκόντων των επαγγελμάτων υγείας. Η επιτυχής ανεύρεση κατάλληλων λύσεων και παρεμβάσεων θέτει καθοριστικές βάσεις για την βελτίωση της ικανοποίησης των εργαζομένων. Η εργασιακή ικανοποίηση παρουσιάζει διττό χαρακτήρα: από την μια μεριά επηρεάζει τον εργαζόμενο σε προσωπικό επίπεδο τόσο στην εκτέλεση της εργασίας του όσο και στις προσωπικές του σχέσεις με άλλους και την προσωπική του υγεία. Από την άλλη, αποτελεί μέρος της διασφάλισης υψηλής ή κακής ποιότητας φροντίδας. Στο παρόν παράδειγμα, οι εργαζόμενοι σε νοσοκομειακή μονάδα με δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια περίθαλψη παρέχουν υψηλής ή χαμηλής ποιότητας υγειονομική περίθαλψη. Βασικός άξονας της παρούσας μελέτης είναι η ανάλυση της υπάρχουσας οργανωτικής δομής ανθρώπινου δυναμικού καθώς και η ανάδειξη των παραγόντων εκείνων που επηρεάζουν την επαγγελματική ικανοποίηση του αντίστοιχου εργατικού δυναμικού του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών. Βασικός σκοπός της εργασίας είναι να επισημανθούν τα προβλήματα τα οποία υπάρχουν και έχουν άμεση σχέση με την ικανοποίηση των εργαζομένων του Νοσοκομείου και που έχουν ως αποτέλεσμα την αποτελεσματική ή μη αποτελεσματική εργασιακή απόδοση του προσωπικού. Η αξιολόγηση της εργασιακής ικανοποίησης θα μπορέσει να προβάλει ζητήματα και μεθοδολογίες τέτοιες που θα συμβάλλουν στην επίλυση προβλημάτων μέσα στο εργασιακό περιβάλλον της συγκεκριμένης νοσοκομειακής μονάδας και της διοίκησης της. Την περίπτωση μελέτης της εργασίας αποτέλεσε το Γενικό Νοσοκομείο Σερρών ενώ η μεθοδολογία της εργασίας βασίστηκε σε πρωτογενή έρευνα με συλλογή ερωτηματολογίων συνδυαστικά με τη μελέτη της διεθνούς ακαδημαϊκής αρθρογραφίας και βιβλιογραφίας που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα καθώς και τα δημοσιευμένα στοιχεία και τις αντίστοιχες επιστημονικές έρευνες και μελέτες. Η μέθοδος των ερωτηματολογίων, με κλειστού τύπου ερωτήσεις βασίστηκε στην ανωνυμία των συμμετεχόντων στην έρευνα με σκοπό να υποδείξει την υπάρχουσα κατάσταση σε εργασιακό επίπεδο αλλά και τις παρεμβάσεις εκείνες που πρέπει να εφαρμοστούν προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο της ικανοποίησης των εργαζομένων στη μονάδα υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών. el
dc.description.abstract In a general context the importance of each job contains a major means of conformation and continuation of social life. All jobs in the sphere of nursing plays a major role in the social whole as it is related with issues of health while the issue of caring through nursing seems to be essential. The job satisfaction of workers in health is associated dynamically with the production and the provision of the services in health. The truthful management and the job satisfaction as well as the expansion of all levels of the particular issue leads to the detection and the validation of the causes and the problems that come from the duties that healthcare has. The success of finding suitable solutions and interferences puts the necessary bases for the improvement of the satisfaction of the workers. Job satisfaction appears to have double character: on the one hand, influences the worker on a personal level as it concerns the fulfillment of his job and his interpersonal relationships but also his health. On the other hand, it has to do with the quality assurance in caring. On the present example, the workers of a hospital with primary and secondary nursing provide high or low quality of caring. The basic line of the present project is the analysis of the present organizational structure of the workforce as well as the emergence of the factors which influence the job satisfaction of the workers of the General Hospital of Serres. The main purpose of the paper is to highlight the problems which are connected with the job satisfaction of the Hospital and which have as a result the high or low efficiency of the workers. The evaluation of the job satisfaction will be able to show issues and methodologies which will contribute to the resolution of problems in the work field of the particular hospital and its administrative. The case study of the paper contains the General Hospital of Serres while the methodology of the project is based on primary research with questionnaires and at the same time it combines the study of the international academic columns and bibliographies which concerns the specific matter as well as the publicized articles and the specific scientific studies. The methodology of the questionnaires with closed ended questions is based on the anonymity of the participants in the research in order to show the present situation on the work field but also shows the emergencies that have to be applied in order to improve the level of the job satisfaction of the workers of General Hospital of Serres. en
dc.format.extent 151 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ el
dc.subject ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ el
dc.subject TEICM::ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ el
dc.subject.ddc 331 el
dc.title Διοίκηση Μονάδων Υγείας: διερεύνηση εργασιακής ικανοποίησης ως πηγή διασφάλισης υψηλής ποιότητας φροντίδας el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Εργασιακή ικανοποίηση el
dc.subject.keyword Διοίκηση μονάδων υγείας el
dc.subject.keyword Εργατικό δυναμικό el
dc.subject.keyword Γενικό Νοσοκομείο Σερρών el
dc.subject.keyword Job satisfaction Administrative units of health workforce General Hospital of Serres el
dc.subject.keyword Job satisfaction el
dc.subject.keyword Administrative units of health workforce el
dc.subject.keyword General Hospital of Serres el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές