Απόψεις – Στάσεις Εκπαιδευτικών στη σχολική βία στην Π.Ε. Σερρών

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καραβασίλης, Γεώργιος
dc.contributor.author Παπαθανασίου, Νικόλαος
dc.date.accessioned 2019-04-18T10:05:03Z
dc.date.available 2019-04-18T10:05:03Z
dc.date.issued 2019-03
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/3885
dc.description Το πλήρες κείμενο της εργασίας ΔΕΝ είναι διαθέσιμο el
dc.description.abstract Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο το οποίο αφορά ολόκληρη τη σύγχρονη σχολική κοινότητα και παίρνει διάφορες μορφές.(λεκτικός, σωματικός, ψυχολογικός, ηλεκτρονικός εκφοβισμός). Χαρακτηρίζεται από το στοιχείο της βίας και της επιθετικότητας. Ξεκινάει σαν ένα απλό πείραγμα το οποίο επαναλαμβάνεται εσκεμμένα σε τακτά χρονικά διαστήματα και με σκοπιμότητα. Υπάρχει ανισσοροπία δύναμης μεταξύ θύτη και θύματος. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετηθούν: ● οι στάσεις-απόψεις των εκπαιδευτικών απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό, ● το πως κατανοούν το φαινόμενο αυτό, ● τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα περιστατικά Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, δομημένο σε Google forms εφαρμογή και η διάρκεια συμπλήρωσης ήταν περίπου δέκα (10) λεπτά. Επιλέχθηκαν κλειστού τύπου ερωτήσεις καθώς αυτές συγκεντρώνουν πλεονεκτήματα τα οποία σχετίζονται µε την εύκολη συμπλήρωση, ανάλυση κωδικοποίηση και επεξεργασία Πετράκης (2006). Ένα σημαντικό στοιχείο αυτής της έρευνας είναι πως το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε σχολεία όλης της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, με το μεγαλύτερο ποσοστό να αντιστοιχεί σε σχολεία του Δήμου Σερρών. Βάση των αποτελεσμάτων και εξειδικεύοντας το σχολικό εκφοβισμό, θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ένα φαινόμενο, το οποίο εμφανίζεται ως περιστατικό στα σχολεία, σπάνια έως μερικές φορές, βάσει των παρατηρήσεων που έχουν κάνει οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Οι μορφές με τις οποίες εμφανίζεται το φαινόμενο και που επικρατούν περισσότερο στο σχολικό περιβάλλον είναι ο σωματικός και ο λεκτικός εκφοβισμός. Επειδή ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα ζήτημα με πολλές διαστάσεις, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πολλούς παράγοντες αιτία του φαινομένου, με κορυφαία την οικογένεια, αφού αυτή είναι που καθορίζει και επηρεάζει την ανάπτυξη του παιδιού, διαμορφώνοντας έτσι και το χαρακτήρα του σε μεγάλο βαθμό. Η «ενσυναίσθηση», είναι το πρωτεύων για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα πρέπει να μπορούν να καταλαβαίνουν τα συναισθήματα των άλλων. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ενεργοποιούνται άμεσα σε φαινόμενα εκφοβισμού. Θα πρέπει να είναι ενεργοί και όχι παθητικοί. Θα πρέπει να μάθουν να επιλύουν προβλήματα σχολικού εκφοβισμού. Αυτό θα γίνει από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μαζί με τα παιδιά θα πρέπει να εφαρμόζουν βιωματικές ψυχοεκπαιδευτικές δραστηριότητες στην τάξη με βασικό θέμα το σχολικό εκφοβισμό. el
dc.description.abstract The school bullying is a phenomenon that concerns the entire school community and takes various forms (verbal, physical, psychological, electronic bullying). It is characterized by the element of violence and aggression. It starts out as a simple remedy, which is deliberately repeated at regular intervals and with feasibility. There is an imbalance of power between the victimizer and the victim. The purpose of this paper is to study: ● the attitudes of teachers towards school intimidation, ● how they understand this phenomenon, ● the way they face the incidents. For the collection of the research data, a questionnaire, structured in Google forms application, and the duration filling was about ten (10) minutes. Closed-type questions were selected as they gain advantages related to the easy completion, analysis and processing of Petrakis (2006). An important element of this research is that the questionnaire was distributed to schools of the entire Regional Unity of Serres, with the largest percentage corresponding to schools in the Municipality of Serres. Based on the results and specifying school intimidation, we could say that it is a phenomenon that occurs as an incident in schools, rarely to a few times, based on the observations made by the teachers themselves. The forms in which the phenomenon occurs and which prevail most in the school environment are physical and verbal bullying. Because school bullying is a matter of many dimensions, teachers consider many factors the cause of the phenomenon, with the family being the leader, as it determines and influences the child's development, thus shaping its character to a great extent. "Empathy," is the primary one for preventing and tackling school bullying. Students and teachers should be able to understand the feelings of others. Teachers should be directly involved in bullying. They should be active rather than passive. They should learn to solve school bullying problems. This will be done by the teachers, who together with the children will have to practice experiential-psycho-educational activities in the classroom with the main issue of school bullying. en
dc.format.extent 103 el
dc.language.iso el el
dc.publisher Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ el
dc.subject ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ el
dc.subject.ddc 371.58 el
dc.title Απόψεις – Στάσεις Εκπαιδευτικών στη σχολική βία στην Π.Ε. Σερρών el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Bullying el
dc.subject.keyword Σχολικός εκφοβισμός el
dc.subject.keyword Μορφές εκφοβισμού el
dc.subject.keyword Ρόλος εκπαιδευτικών el
dc.subject.keyword Διευθυντής el
dc.subject.keyword Τρόποι πρόληψης el
dc.subject.keyword School bullying el
dc.subject.keyword Forms of bullying el
dc.subject.keyword Role of educators el
dc.subject.keyword Headmaster el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές