Η παρούσα εργασία είναι αποτέλεσμα έρευνας και καταγραφής πληροφοριών που σχετίζονται με τη συμβολή του διαδικτύου στην προώθηση και υλοποίηση των ναυτιλιακών υπηρεσιών π.χ. ενοικίαση εμπορευματοκιβωτίων, ιχνηλασιμότητα φορτίου κλπ. Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι η παρουσίαση της αγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, της ροής των διεργασιών που εκτελούνται στην μεταφορά και φορτοεκφόρτωσή τους σε πλοίο και η παρουσίαση των προσφερόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους εμπλεκόμενους από τις ναυτιλιακές εταιρείες. Η μεθοδολογία έρευνας που χρησιμοποιήθηκε για τη συγγραφή της πτυχιακής εργασίας είναι η συλλογή πληροφοριών από βιβλία και σημειώσεις, από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων μέσω μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο ενώ παράλληλα μέσω ημιδομημένης συνέντευξης με τη χρήση ερωτηματολογίου τέθηκαν κάποια από τα κύρια ερωτήματα τα οποία μας απασχόλησαν σε άτομο το οποίο εργάζεται σε ναυτιλιακή εταιρεία εντός του λιμένος Θεσσαλονίκης και έχει άποψη για τις μεταφορές, τις αποθηκεύσεις καθώς και τις φορτοεκφορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων σε πλοία.
Το τελικό αποτέλεσμα που προέκυψε από την έρευνα είναι πως η ροή των διαδικασιών φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων σε πλοίο είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα και παράλληλα οι προσφερόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες οι οποίες είναι αρκετές και αξιόπιστες, δεν χρησιμοποιούνται από μεγάλο ποσοστό των ελληνικών (και όχι μόνο) επιχειρήσεων.
This work is the result of research and recording of information related to the contribution of the Internet to the promotion and implementation of maritime services eg. freight traceability, etc. The main objective of this work is to present the container market, the flow of the processes carried out in the transport and shiploading and the presentation of the offered electronic services to the parties involved in the shipping companies. The research methodology used to compile the dissertation is the collection of information from books and notes from electronic databases through search engines on the internet while at the same time through a semi-structured interview using a questionnaire there were some of the main questions that we were concerned with to a person who works in a shipping company within the port of Thessaloniki and has a view on the transport, storage and cargo shiploads of vessels a.
The end result of the survey is that the flow of container loading / unloading processes on a ship is particularly time-consuming and, at the same time, the on-line services that are sufficient and reliable are not used by a large percentage of Greek (and not only) businesses.