Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο τον εντοπισμό και τη διερεύνηση του βαθμού της εργασιακής ικανοποίησης στο σύνολο των εργαζομένων, δύο Λιμενικών Αρχών, της Παραλίας Κατερίνης και του Πλαταμώνα (Λιμενικά Τμήματα Γ' και Δ') της ακτογραμμής του Νομού Πιερίας, καθώς και τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση στο δημόσιο τομέα γενικότερα. Η έρευνα έγινε λαμβάνοντας υπ' όψιν πιθανές επιδράσεις που έχουν ορισμένοι παράγοντες, τόσο δημογραφικοί όσο και παράγοντες που σχετίζονται με τη θέση εργασίας, στην εργασιακή ικανοποίηση των στελεχών των εν λόγω τμημάτων. Για την έρευνα επιλέχθηκε η συμπλήρωση ερωτηματολογίου, με κλειστού τύπου ερωτήσεις, από τους εργαζόμενους των δύο προαναφερόμενων Λιμενικών Αρχών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι διαχειρίζονται επιτυχώς αγχωτικές εργασιακές καταστάσεις και αναλαμβάνουν ευθύνες και πρωτοβουλίες στον εργασιακό τους χώρο παρόλη τη σύνθετη και ποικίλη τους απασχόληση. Η γραφειοκρατία και η τυπολατρία δυσχεραίνουν την άμεση και απρόσκοπτη εργασία τους, καθώς προτεραιότητά τους είναι η ποιοτική εξυπηρέτηση πολιτών. Θεωρούν ότι δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση σε Υπηρεσιακά θέματα, παρ' ότι αναγνωρίζουν ως ένα βαθμό τη συναδελφικότητα, τη συνεργασία και την επικοινωνία. Επικροτούν τη συνεχή επιμόρφωση και εκφράζουν επιθυμία επαγγελματικής εκπαίδευσης. Δυσκολεύονται να πουν με βεβαιότητα αν είναι ικανοποιημένοι ή δυσαρεστημένοι ή αν το Λιμενικό Σώμα είναι ο χώρος που πάντα ήθελαν να εργαστούν. Παρ' όλα αυτά, θα ενθάρρυναν κάποιο τρίτο πρόσωπο να ενταχθεί στο Σώμα, αν και οι περισσότεροι θα προτιμούσαν να αλλάξουν επαγγελματική σταδιοδρομία σε περίπτωση που παρουσιαζόταν κάποια «ευκαιρία». Η παρεχόμενη υλικοτεχνική υποδομή και κατ' επέκταση οι «κακές» συνθήκες εργασίας δυσχεραίνουν κατά πολύ την άσκηση καθηκόντων, ενώ συμβάλλουν και στη μειωμένη αποδοτικότητα του προσωπικού. Η παρούσα εργασία συνέβαλλε στο βαθμό που ήταν δυνατό -λόγω αδυναμίας συμμετοχής περισσότερων Λιμενικών Αρχών- τόσο στον προβληματισμό για περεταίρω μελέτη και ανάλυση όσο και στην αναζήτηση και επίλυση των προβλημάτων που δημιουργούν δυσαρέσκεια στο προσωπικό, με αποτέλεσμα τη μη αποδοτική εργασία και την αποτροπή του από την εφαρμογή νέων καινοτόμων πρακτικών.