Η συμπεριφορά των καταναλωτών αποτελείται από τις ενέργειες που λαμβάνουν οι καταναλωτές σε σχέση με τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την αγορά διαφόρων αγαθών και υπηρεσιών. Μια μελέτη αυτού του φαινομένου επικεντρώνεται συχνά στους ψυχολογικούς και άλλους παράγοντες που παρακινούν τους ανθρώπους είτε να αγοράσουν ένα προϊόν είτε να το απορρίψουν υπέρ κάποιας άλλης επιλογής. Ο σκοπός κάθε εταιρείας είναι με το παραγόμενο από αυτή προϊόν να καλύψει άμεσα τις ανάγκες του καταναλωτή, έτσι ώστε να μπορεί με ασφάλεια να πει ότι οι προσδοκίες του έγιναν και οι αντιλήψεις του. Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν να διερευνηθεί η διαδικασία λήψης απόφασης των καταναλωτών των προϊόντων και των υπηρεσιών. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της παρούσας έρευνας, μελετήθηκαν τα δεδομένα που προέκυψαν από ερωτηματολόγιο Συγκεκριμένα το ερωτηματολόγιο περιείχε 14 ερωτήσεις, ενώ πολλές από τις ερωτήσεις είχαν δυνατή απάντηση σε μορφή κλίμακας. Ο αριθμός των απαντήσεων που λήφθηκαν από το σύνολο των ερωτηματολογίων είναι 60. Τα δεδομένα που συλλεχθήκαν από τα ερωτηματολόγια συνάδουν σε μεγάλο βαθμό με την αντίστοιχη βιβλιογραφία. Τέλος, η συνεισφορά της έρευνας εντοπίζεται στην εμπειρική υποστήριξη της ύπαρξης ιδιαίτερων παραγόντων που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά και τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών προϊόντων στην Ελλάδα.
Consumer behavior consists of actions taken by consumers in relation to decision-making on the purchase of various goods and services. A study of this phenomenon often focuses on psychological and other factors that motivate people either to buy a product or to reject it for some other choice. The purpose of each company is with the product it produces to directly meet the consumer's needs so that he can safely say that his expectations have been made and his perceptions. The aim of this dissertation was to investigate the decision-making process of consumers of products and services. In order to achieve the objective of this survey, the data obtained from a questionnaire were studied. Specifically, the questionnaire contained 14 questions, and many of the questions were available in a scale format. The number of responses received from the total of questionnaires is 60. The data gathered from the questionnaires are broadly in line with the corresponding literature. Finally, the contribution of research is based on the empirical support of the existence of specific factors that influence the consumer behavior and purchasing decisions of the consumers of products in Greece.