Το εν λόγο κιβώτιο βρισκόταν στον εργαστηριακό χώρο Ανυψωτικών και Μεταφορικών Μηχανών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης είναι δωρεά στο τμήμα κάποιου σπουδαστή του ιδρύματος, και η αρχική τοποθέτηση και παρουσίαση της λειτουργίας του με τις αστοχίες που υπήρχαν ήταν αντικείμενο της πτυχιακής εργασίας του.
Διατέθηκε λοιπόν προς ανακατασκευή λόγο των αστοχιών που είχε και μεταφέρθηκε στο Μηχανουργείο ‘’Ευάγγελος Γκατζελάκης & Υιός’’. Σκοπός ήταν το κιβώτιο να γίνει και πάλι λειτουργικό. Οι αστοχίες που διαγνώστηκαν ήταν στην 5η σχέση και στην τελική σχέση του διαφορικού (κορώνα-πινιόν) των οποίων τα γρανάζια είχαν σπάσει. Έτσι λοιπόν το κιβώτιο αποσυναρμολογήθηκε, καθαρίστηκε και διαγνώστηκε για περαιτέρω αστοχίες που τελικά δεν υπήρξαν. Στη συνέχεια σειρά είχε η κατασκευή νέων γραναζιών της 5ης και της τελικής σχέσης. Έτσι λοιπόν νέα τεμάχια κόπηκαν στο αυτόματο πριόνι ως πρώτη ύλη μετά τις απαραίτητες μετρήσεις που έγιναν στο κιβώτιο πχ διάμετροι αποστάσεις κτλ. Τα νέα τεμάχια πέρασαν από της απαραίτητες κατεργασίες για να έχουν τις απαιτούμενες τελικές διαστάσεις, ανοχές και την τελική τους μορφή για να μπορούν να λειτουργούν χωρίς πρόβλημα στο κιβώτιο. Τα τεμάχια πέρασαν διαδοχικά από τις εργαλειομηχανές: Τόρνο, κάθετη πλάνη, γραναζοκόπτη και κάθετο κέντρο κατεργασίας. Επίσης έγινε θερμική κατεργασία (βαφή-ενανθράκωση) και σκληρομέτρηση για την εξακρίβωση της επιθυμητής σκληρότητας των τεμαχίων και της αντοχής αντίστοιχα. Επιπλέον τα νέα γρανάζια πέρασαν και από λειαντικές μηχανές για την επίτευξη της επιθυμητής επιφάνειας και της ακριβής διαστασιολόγησής τους. Μετά το κιβώτιο επανασυναρμολογήθηκε και τοποθετήθηκε στο ειδικά διαμορφωμένο δοκιμαστήριο για κιβώτια ταχυτήτων και ελέχθηκε για τη σωστή λειτουργία του. Η λειτουργία του ήταν σωστή όπως και η αλλαγές των σχέσεων. Τέλος να αναφερθεί ότι κατασκευάστηκε επίσης ένας χειροποίητος μοχλός και τοποθετήθηκαν άξονες στην έξοδο περιστροφής του κιβωτίου για την ευκολία περιστροφής του άξονα του κιβωτίου και για να γίνεται διακριτή η αλλαγή των σχέσεων στο κιβώτιο αντίστοιχα. Το κιβώτιο επέστρεψε στο ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας ως λειτουργικό κιβώτιο ταχυτήτων για εκθεσιακή χρήση.
This gearbox was located in the Laboratory of Lifting and Transport Machinery of TEI of Central Macedonia. It is also a graduate work of an institution's student.
It was therefore rebuilt due to his failures and was transferred to the "Evangelos Gatzelakis & Son" Machine Shop. The purpose was to make the box operational again. The faults that were diagnosed were in the 5th gear and in the final gear of the differential (crown-pinion) whose sprockets were broken. So the box was disassembled, cleaned and diagnosed for further failures that were not. The next series was the construction of new gears of the 5th and the final gear. Thus new pieces were cut into the automatic saw as a raw material after necessary measurements made in the box eg. diameters distances etc. The new pieces have gone through the necessary machining to have the required final dimensions, tolerances and their final form so that they can operate smoothly in the gearbox. The pieces passed sequentially from the machine tools: Lath, Vertical Bolt, Gun Cutter and Vertical Machining Center. Heat treatment (dye-carbonation) and hardness were also performed to determine the desired hardness of the pieces and the strength, respectively. In addition, the new gears have also been driven by abrasive machines to achieve the desired surface and accurately dimension them. After the box was reassembled and placed in the specially designed test case for gearboxes and checked for its proper operation. His function was just as the changes in relationships. Finally, it has been reported that a hand-operated lever was also constructed and shafts were placed at the rotation outlet of the box for ease of rotation of the axle of the box and to distinguish the relationship of the gear box respectively. The box returned to the TEI of Central Macedonia as a functional gearbox for exhibition use.