Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας ήταν να καταγράψει σε πρώτο βαθμό, εκτιμήσεις ως προς την σχέση κόστους/ οφέλους για την ελληνική ναυτιλία, σχετικά με την υλοποίηση των διεθνών και Ευρωπαϊκών κανονισμών που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος και στην εξοικονόμηση πόρων. Οι έντονες ανησυχίες που εκδηλώνονται τα τελευταία χρόνια, για την εξάντληση των φυσικών πόρων και την ρύπανση του περιβάλλοντος από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, οδηγεί διεθνείς και Ευρωπαϊκούς οργανισμούς σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις των κρατών, στην θέσπιση νόμων για να περιορίσουν την αρνητική επίδραση της ναυτιλίας στο περιβάλλον. Η αξιολόγηση της ετοιμότητας την ελληνικής ναυτιλίας να ανταπεξέλθει στις τεχνολογικές αλλά και οικονομικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει κατά την προσαρμογή της στα νέα «πράσινα» δεδομένα αποτελούν το αντικείμενο της εργασίας. Στην παρούσα έρευνα επιλέχθηκε η ερευνητική μέθοδος της μελέτης περίπτωσης (case study). Η συλλογή του απαραίτητου ερευνητικού υλικού έγινε από Ναυτιλιακή Εταιρεία με μια ιδιαίτερα δυναμική παρουσία στο χώρο. Η μεθοδολογία η οποία ακολουθήθηκε για τη συγγραφή αυτής της εργασίας, είναι η συλλογή πληροφοριών από βιβλία και δημοσιεύσεις σχετικά με το αντικείμενο, από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων μέσω μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο και από την επαφή με την εταιρεία που μελετήθηκε. Τα ευρήματα της έρευνας, αναδεικνύουν τις τεχνολογικές και οικονομικές δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις κατά την εφαρμογή των κανονισμών της «πράσινης Ναυτιλίας», αλλά και την αναγκαιότητα να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στις προκλήσεις προσαρμογής.
The purpose of this dissertation was first to assess cost-benefit considerations for Greek shipping regarding the implementation of international and European regulations concerning the protection of the environment and the saving of resources. In recent years, there have been intense concerns over the depletion of natural resources and environmental pollution from maritime activities, leading international and European organizations in partnership with state governments, legislation to curb the negative impact of shipping on environment. The assessment of the Greek shipping readiness to cope with the technological and economic challenges that it faces when adapting to the new "green" data is the subject of the work. In the present study, the research method was the case study method. The collection of the necessary research material was done by a shipping company with a very dynamic presence in the field. The methodology followed for writing this work is to collect information from books and publications about the subject, from online search engine databases and from contact with the company studied. Research findings, highlight the technological and economic difficulties of Greek shipping companies which are having to deal with them ,when applying the "Green Maritime" regulations, but also the need to cope successfully with adaptation challenges.