Η παρούσα εργασία είναι αποτέλεσμα μιας αναλυτικής μελέτης και καταγραφής πληροφοριών που σχετίζονται με την διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες. Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι να μάθουμε στη πράξη πως λειτουργούν οι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων και πώς αντιμετωπίζουν τα εμπορευματοκιβώτια σε κάθε περίπτωση. Η μεθοδολογία έρευνας που χρησιμοποιήθηκε για τη συγγραφή αυτής της εργασίας είναι η συλλογή πληροφοριών από συγγράμματα σχετικά με τα Logistics στις θαλάσσιες μεταφορές, από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων μέσω μηχανών αναζήτησης στο διαδίκτυο και από προσωπική επαφή με στελέχη της επιχείρησης που μελετήσαμε. Έπειτα από τη συλλογή και ανάλυση των πληροφοριών, το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι τα κυριότερα προβλήματα είναι η έλλειψη μηχανολογικού εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού. Ενώ όσον αφορά το πληροφοριακό σύστημα δεν δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στις καθημερινές εργασίες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ ΑΕ. Κύρια συνεισφορά της εργασίας αυτής είναι να γνωρίζουμε ένα μέρος της διαχείρισης των υλικών αγαθών, πριν φτάσουν στα χέρια μας, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών μεταφορών παγκοσμίως. Τέλος, ο περιορισμός της έρευνας οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαδικασίες διαχείρισης Ε/Κ και τα προβλήματα που υπάρχουν, διατυπώνονται σε γενικές γραμμές, χωρίς να εμβαθύνουμε σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
This paper is the result from an analytical study related to container management at ports. The main purpose of the study is to learn in practice how container terminals operate and how they manage container in different cases. The methodology for this research is a collection of information from papers regarding to Logistics in marine transportations, from internet research and from personal contact with employees working for the company of the case study. The findings of the research showed the main problems that container terminal of Port of Thessaloniki faces the most, which are the deficiency in mechanical equipment and human resources. In addition, regarding to container management systems the company has, it seems to operate without considerable errors. The contribution of this paper is to gain knowledge in a part of material management, considering the fact that marine transportation is the most common way of material shipping worldwide. Finally, the limit of this study is the general description of container management and its problems without analyzing each case in depth.